Visitationsmuligheder samt responsknapper i Logis-CAD for Akuttelefonen 1813, Forklaring af Målgrupper og anvendelsesområde Definitioner Fremgangsmåde Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Bilag Målgrupper og anvendelsesområde Sundhedsfaglige visitatorer, vagtledere og læger på Akuttelefonen 1813. Definitioner Logis-CAD: Visitations- og disponeringssystem i Region Hovedstaden. AMAK: Fælles betegnelse for Akutmodtagelser samt Akutklinikker Pt.: Patient SFV: Sundhedsfaglig visitator BMT: Børnemodtagelse INDL/ INDL-B: Indlæggelse / Indlæggelse af barn Cisco: Telefon System CVI: Central Visitation ISBAR: Sikker mundtlig Kommunikation RL: Rådgivende læge AMK: Akut Medicinsk Koordinerende læge Fremgangsmåde - Borgeren visiteres på baggrund af medarbejderens sundhedsfaglige vurdering, triage og visitationsguiden (bilag 1 og bilag 2). - Når opkaldet besvares af en Sygeplejerske, kan en læge inddrages ved at omstille til lægekøen, eller konferere med den rådgivende læge. I dagstid kan sygeplejersken konferere akutte henvendelser med AMK-lægen. Lægen inddrages gennem viderestilling internt eller lægen kan inddrages i sagen direkte - Opkaldet viderestilles på baggrund af visitationsguiden og Dansk indeks, som er elektroniske støtteredskaber til hjælp til sygeplejerskens og lægens visitation. - Ved konference med rådgivende læge, bør ISBAR anvendes (bilag 3). Visitationsmuligheder på Akuttelefonen 1813: Bilag 4 viser respons knapper i Logis-CAD3 på Akuttelefonen 1813 for henholdsvis læge og sundhedsfaglig visitator. Ansvar og organisering Enhedschefen for Akuttelefonen 1813 er ansvarlig for udbredelse og sikring af kendskab til VIP`en hos enhedsledelsen for Akuttelefonen 1813. Sektionslederne ved Akuttelefonen 1813 er ansvarlige for udbredelse og sikring af kendskab til VIP`en blandt læger, sundhedsfaglige visitatorer og vagtledere ved Akuttelefonen 1813. Læger, sundhedsfaglige visitatorer og vagtledere ved Akuttelefonen 1813 har et selvstændigt ansvar for at sætte sig ind i nærværende VIP og overholde den i det daglige virke. Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Ingen Bilag 1. Bilag 1 Triagering ved Akuttelefonen 1813.pdf 2. Bilag 2 1813 ambulancebestilling .pdf 3. Bilag 3 ISBAR.pdf 4. Bilag 4 Visitationsmuligheder samt responsknapper i Logis CAD.pdf