Serviceafdelingen modtager tøj og genstande til opbevaring, men kun hvis afdelingen ikke er bekendt med navn og adresse på ejeren.
Glemt og fundet tøj afleveres i varemodtagelsen. Dette skal været mærket med afdelingens navn samt dato.
Tøjet kan afleveres og afhentes på alle hverdage mellem kl. 8.00 – 14.30.
Selvhenvendelse:
Personer, som selv henvender sig angående glemte effekter, henvises til varemodtagelsen i centralgården.
Opbevaringstid:
Glemt tøj og genstande opbevares i 6 måneder, hvorefter effekterne destrueres med mindre, de antages at have større værdi. I så tilfælde afleveres de til politiets hittegodskontor.
Det er vigtigt at være opmærksom på, at denne vejledning kun gælder for glemt og fundet tøj og genstande. Værdigenstande (ure, smykker og lignende) afleveres som hidtil til Patientservice.
Ejeren kendt:
Hvis afdelingen kender navn og adresse på ejeren, skriver eller ringer afdelingen selv til personen, og aftaler afhentning.
Transport af effekter til patientens hjem aftales såfremt, patienten ikke selv er i stand til at afhente sine genstande. Transport aftales med Hjælpemiddelcentret HVH for udbringning på tlf. 2 1489. Hjælpemiddelcentrets åbningstid er mandag-torsdag kl. 08:15-15:30, samt fredag mellem kl. 08:00 og 15:00.
Husk før transport at mærke tøjet eller genstandene tydeligt med navn og adresse på modtageren.
Efter at transporten er aftalt, bringer afdelingen de glemte effekter til Varemodtagelsen.
Patientservice vedligeholder dokumentet, Afdelings- og afsnitsledelser er ansvarlige for implementering.