1 Dokumentation for patientens bopælsadresse (Det Blå EU-Sundhedskort, Særligt Sundhedskort, asylansøgerkort eller anden form for personligt ID-kort, hvor patientens bopælsadresse ses) sikres ved foto med Rover (dokumenttypen Betaling) eller ved at scanne ID-kortet via en netværksprinter, hvor det sendes til sekretær eller sygeplejerske. Alternativt tages en kopi af ID-kortet. Indhentes ved ankomst af sygeplejerske, læge eller sekretær 2 Såfremt ovenstående ikke er lagt ind i SP via Rover, scannes/importeres dette til SP via Filstyring med scanningsdokumenttypen Betaling Sekretær eller sygeplejerske 3 Sekretær på sengeafsnit tjekker dagligt patientkontakt-arbejdslisten ”Uden DK bopæl”, hvor alle udenlandske patienter kan ses. Korrekte adresseoplysninger registreres i SP under Registrering-Personoplysninger. Korrekt registrering i felterne kommune (udfyldes med bopælslandet), region (udfyldes med ”Udland”) og land (udfyldes med bopælslandet) er særlig vigtig Sekretær senest 5 kalenderdage fra udskrivelsen 4 Patientkontakten færdigregistreres i SP – patienten ses på arbejdslisten ”Manglende færdigregistering” efter udskrivelsen Sekretær 5 Afdelingens/centrets sekretær med ansvar for betaling behandler dagligt opgaver på patientkontakt-arbejdslisten ”Uden DK bopæl” Sekretær med ansvar for betalingsarbejdslister