Patientsikkerhed - Tekstforslag - brev til patient og pårørende efter rapportering - dansk og engelsk Indhold Dansk Engelsk Forslag til mail tekst som svar til patient/pårørende efter rapportering om utilsigtede hændelse. Husk at svaret altid skal tilpasses den individuelle og konkrete situation. Kære XXX Mange tak for din rapportering af en utilsigtet hændelse. Vi undersøger nu hændelsesforløbet og på baggrund af dette, vil de nødvendige ændringer blive indført for at undgå, at hændelsen gentager sig. Alle oplysningerne vil blive behandlet fortroligt. Vi håber, at vi må henvende os til dig, hvis vi får brug for yderligere oplysninger. Rapporter om utilsigtede hændelser indgår i arbejdet med at forbedre patientsikkerheden. Formålet med arbejdet er at analysere de beskrevne problemer, og i samarbejde med de involverede at forsøge at iværksætte forandringer, der kan forhindre gentagelse. Der arbejdes altid ud fra det systemiske perspektiv: Det er ikke afgørende, hvem som har gjort hvad, men at få beskrevet hvad der skete, hvorfor det skete samt hvad der skal til at forhindre gentagelse. Hvis du ønsker at drøfte dine/din pårørendes muligheder for at søge erstatning efter behandlingen på XX Hospital, er du velkommen til at kontakte patientvejlederen på hospitalet: telefon XXXX eller sende en e-mail til ###EMAIL### Har du yderligere oplysninger eller kommentarer, er du meget velkommen til at kontakte os. På afdelingsledelsens (centerledelsens) vegne Venlig hilsen XXXX Navn Titel Afdeling og hospital Tlf Mail Engelsk Forslag til mail tekst på engelsk som svar til patient/pårørende efter rapportering om utilsigtede hændelse. Husk at svaret altid skal tilpasses den individuelle og konkrete situation. Dear XXX Thank you for your reporting of an adverse event at xx Hospital regarding xxxx. We apologize for the unpleasant experience and inconvenience you/your relatives have experienced. We will investigate the course of events and based on this, the necessary changes will be introduced to prevent the incident from reoccurring. All information will be treated confidentially. We will contact you if we need any further information. Reports on adverse events are important to improve patient safety. The purpose of this reporting is to analyze the described events and, in collaboration with those involved, to initiate changes to prevent repetition. We have a systemic approach which means that it is not essential who did what, but rather to describe what happened, why it happened and what is needed to prevent it from happening again. If you wish to discuss your/your relatives options for submitting a complaint or seeking compensation based on the adverse event please contact the patient advisor at the hospital: telephone xxx or send an e-mail to ###EMAIL### Please contact us if you have further information or comments. On behalf of the department management Sincerely XXXX Name Title Department and hospital Telephone Mail