Trin 1 Når du oplever: At systemet er ude af drift. 2 Skal du kontakte ansvarshavende personale, der: Ansvarshavende tjekker it-driftsstatussiden for opdatering på problemet. Her vil problem og proces fremgå. Link til it-driftsstatus 3 Hvis problemet ikke fremgår af it-driftsstatus, kontakt CIMT Servicedesk CIMT Servicedesk: ###TELEFON### 4 Nødprocedure Ved overgang til nødprocedure bliver klinikerne informeret via en pop-up besked. Labka II er ikke tilgængeligt. - Rekvirering: Ved Labka II-nødprocedure skal prøver på patienter bestilles via bestemte nødblanketter. - Svarafgivelse: Det skal fremgå af den lokale nødprocedure, hvordan Klinisk Biokemisk Afdeling afgiver svar. Brug LABKA-II nødweb til at se rekvisitioner og blodprøvesvar på patienten frem til tidspunktet for nedbrud. Se nærmere beskrivelser under lokale nødprocedurer og i brugervejledningen. 5 Kommunikation Man vil kunne holde sig opdateret på it-driftsstatus Link til it-driftsstatus 6 Hvornår kan systemet igen anvendes? Systemet må først tages i brug igen, når det er meldt ud, at det fungerer. Klinikerne vil blive informeret om dette via en pop-up besked på skærmen. 7 Efter nedbrud og systemgenopretning Når systemet er genoprettet, skal nødblanketter efterregistreres enten via OMR-læseren eller manuelt.