Kald af Akut Portør i forhallen (ikke kritisk syg person) Herlev matriklen Formål Målgrupper og anvendelsesområde Definitioner Fremgangsmåde Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Akkrediteringsstandarder Bilag Formål Vejledningen angiver retningslinjer for tilkald af Akut Portør til akut syge/dårlige personer i forhallen Vejledningen gælder alle hverdage fra kl 8:00 til kl 18:00 Målgrupper og anvendelsesområde Vejledningen gælder alle medarbejdere, der arbejder fast i forhallen. Forhallen inkluderer kiosken/blomster butikken og cafeteriaet på herlevmatriklen Definitioner Ingen Fremgangsmåde Når en medarbejder observerer eller får en henvendelse om en syg/dårlig person der har brug for hjælp, og hvor det vurderes at der ikke er tale om kritisk sygdom eller hjertestop, retter denne medarbejder henvendelse til informationen. Ved den mindste tvivl skal der altid ringes: ###TELEFON### Informationen kalder Akut Portøren på DECT-nummer ###TELEFON###, og fortæller hvor personen er. Akut Portøren kommer med det samme. Ved ikke indlagte personer køres vedkommende til Akutmodtagelsen, og bliver skrevet op. I tilfælde af at personen er indlagt på hospitalet, køres personen til stamafdelingen. Ansvar og organisering Personalet i kiosken/cafeteriaet har ansvaret for at rette henvendelse til Informationen i forhallen, enten ved henvendelse fra syge/dårlige personer eller ved at personalet observerer at der er behov for hjælp. Informationen har ansvaret for at kalde Akut Portøren. Akut portøren har ansvar for at komme til den angivne destination med kørestol/båre. Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Akkrediteringsstandarder Bilag Ingen