Garderober, prioriteringsgrundlag for tildeling og administration, Herlev-matriklen Formål Målgrupper og anvendelsesområde Definitioner Fremgangsmåde Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Akkrediteringsstandarder Bilag Formål På grund af det begrænsede antal garderober, som hospitalet råder over, er det i perioder ikke muligt at tilbyde alle medarbejdere en garderobe i nærheden af deres arbejdssted. Det er derfor nødvendigt at prioritere mellem faggrupper, således, at det så vidt muligt sikres at garderober er til rådighed for de faggrupper, hvor deres arbejdsfunktion påkræver det. Målgrupper og anvendelsesområde Vejledningen er gældende for alle afdelinger og alle personallegrupper. Definitioner DFD Uniformsservice: Varetager på vegne af De Forenede Dampvaskerier uniforms- og garderobeopgaver i samarbejde med Service og Logistik. Uniformsservice er lokaliseret i 53G2 ved opgang 51, hvor der er åbent for personlig henvendelse alle hverdage i tidsrummet kl. 7.00 - 9.00 og kl. 13.30 - 14.30. I åbningstiden kan Uniformsservice desuden kontaktes via tlf. ###TELEFON### Uden for åbningstid henvises til mailadressen ###EMAIL###.dk Lånegarderober: Garderoberne 585,586,587,589 og 590 i Bygning 5, som kan benyttes til omklædning, uden at være oprettet som bruger. OP-garderober: Garderober tilknyttet operationsgangen Fremgangsmåde Nye medarbejdere, som skal oprettes som uniformsautomatbruger, eller som skal have tildelt garderobe, skal rette henvendelse til Uniformsservice, som varetager oprettelse af bruger samt tildeling og administration af garderober. Tildeling af garderober prioriteres ud fra faggrupper og arbejdssted, således, at der er kortest mulig afstand mellem garderobe og arbejdssted. Enkelte personalegrupper prioriteres ligeledes ud fra særlige kriterier, som er beskrevet nedenfor/ i bilaget.. Efter tildeling af garderobe er det som udgangspunkt ikke muligt at skifte eller flytte garderobe. Undtaget fra dette er personale fra OP, som, i tilfælde af at der ikke var ledige garderober i OP ved brugeroprettelse, vil blive tilbudt OP-garderobe ved førstkommende lejlighed. I tilfælde hvor en medarbejder ikke har trukket tøj via automaten i en måned, fremgår medarbejderen som inaktiv, og proces for inddragelse af garderobe iværksættes. Dette gælder ikke for medarbejdere, som ikke trækker tøj via uniformsautomaten (eksempelvis blå portører og personale med bomuldstøj). Inddragelsesprocessen foregår ved at Uniformsservice ophænger en notits på garderobeskabet, om at brugeren er registreret som inaktiv. Efter en måned (ca.) ophænges ny notits med angivelse af dato for inddragelse. Medarbejderen har således mulighed for at gøre indsigelser, før garderoben inddrages. Hvis medarbejderen på forhånd ved at denne vil være inaktiv i en måned, f.eks. ved længere ferier og lignende, bedes man kontakte Uniformsservice og gøre opmærksom på dette. Ved fravær i mere end 3 måneder, skal garderoben dog inddrages. Prioritering af faggrupper Medarbejdere fra alle faggrupper skal i udgangspunktet tildeles et skab. I perioder hvor der er mangel på ledige garderobeskabe, har administrative medarbejdere lav prioritet. Særlige personalegrupper Elever/studerende:Elever og studerende, som er på hospitalet i mindre end 14 dage, tildeles ikke garderober, og trækker ikke tøj via uniformsautomat. I stedet udleveres uniform af uniformsservice fra 53G2, og omklædning kan foretages i lånegarderoberne. Elever som er på hospitalet i mere end 14 dage, oprettes ved henvendelse til Uniformsservice som uniformsautomatbrugere, og tildeles garderober jf. ovenstående prioriteringsliste. Ved mangel på garderober, kan elever/studerende blive nødsaget til at dele garderober. I særlige tilfælde med stor mangel på garderober, prioriteres denne gruppe lavest. Personale fra OP: Personale fra OP skal ligeledes prioriteres (HØJ) til OP-garderoberne. Personale der arbejder i Sengetårnet eller Behandlingsbygningen: Personale herfra skal så vidt muligt have prioriteret garderober i Behandlingsbygningen (Bygning 5), etage 02. I tilfælde hvor der ikke er plads i Bygning 5 tildeles dette personale garderober i Bygning 7. Personale der arbejder i Servicebygningen: Personale herfra skal så vidt muligt have prioriteret garderober i Servicebygningen (Bygning 7), etage 02. Se bilag 1 for placering af garderober Ansvar og organisering Uniformsservice er ansvarlig for tildeling og administration af garderober. Medarbejderen er ansvarlig for at melde længerevarende orlov eller sygdom til Uniformsservice. Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Uniformer og brug af uniformer Akkrediteringsstandarder Bilag Bilag 1 Garderobeoversigt etage 02.pdf