06.2.GEH.13.2.IMPAX Scheduling Formål Målgrupper og anvendelsesområde Definitioner Fremgangsmåde Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Bilag Formål At beskrive arbejdet i IMPAX Scheduling samt DIPO. Målgrupper og anvendelsesområde Personale på Afdeling for Nuklearmedicin, Gentofte Hospital. Definitioner Ikke relevant. Fremgangsmåde - Indkomne henvisninger til afsnittet protokolleres af lægerne. - Patientundersøgelser bookes ud fra de protokollerede henvisninger. - Dette gøres i IMPAX Scheduling af booking- og receptionsfunktionerne. Genveje til indhold - Kort beskrivelse af faner i Scheduling - Kort beskrivelse af funktionerne i DIPO - Booking af en henvisning - Send indkaldelsesbrev - Specielle bookinger - Hvile myokardie efter belastning - Myokardieskintigrafier med pusteprøve - Ombookning af belastning til hvile myokardieskintigrafi - PET booking fra YA - Faxet henvisninger - Booking af second opinion - Patienter fra Færøerne - Baggrundsmåling ved SeHCAT - Ændring af tiden, der er afsat til en billedoptagelse - Flytning af tider, efter sprøjten er trukket op - Booking af Multi projekt PET/CT - Aflysninger - Aflysning af en tid før undersøgelsesdagen - Aflysning af tid på undersøgelsesdagen - Ændre undersøgelsestype og videresendelse af henvisninger - Ændre undersøgelsestype - Videresend til Herlev - Videresend til andre afdelinger (via. IMPAX Scheduling) - Tips til bookingen - Alfabetisk oversigtsskema Kort beskrivelse af faner i Scheduling Henvisninger: I denne fane ligger alle henvisninger (undtagen PET) der ikke er protokolleret af lægerne og har status ”henvist” Alle henviste: I denne fane ligger alle henvisninger, der ikke er booket. Både dem med status henvist, annulleret, afvist, omvisiteret osv. Denne fane bruges normalt ikke, medmindre man pludseligt har en henvisning der ”forsvinder”, så burde den nemlig kunne findes i denne fane. Henvisninger til booking: Denne fane indeholder alle henvisninger, som er protokolleret af lægen og klar til booking (undtagen PET, DXA og Renografier). Bookinger i dag: Indeholder alle bookinger der er foretaget i dag. Så har man booket en, man gerne vil genfinde, men ikke kan huske cpr. nr. kan denne bruges. DEXA til booking: Denne fane indeholder alle DEXA henvisninger, som er protokolleret af lægen og klar til booking. PET visitation: Her findes alle henvisninger til PET, som endnu ikke er protokolleret. PET henv. Til booking: Denne fane indeholder alle PET henvisninger, som er protokolleret og klar til booking. KFNM Adm: Denne bruges ikke. PET rum, Alle rum, injektioner, KFNM rum, DEXA rum, alle rum dagoversigt: Alle disse er oversigter over bookingerne i de pågældende rum, på en valgt dato. Afvist/mere info henv.: Denne indeholder en oversigt over alle de henvisninger, som har status ”afvist” eller ”mere info”. Dvs. henvisningen er sendt retur til henviser, med en besked fra lægerne. Åbne og lukke rum: Denne bruges til at administrere rummene og hvornår der kan bookes og ikke bookes. Søg/opret patient: Denne fane bruges til at fremsøge patienter for at se en oversigt over patientens bookinger og ventende henvisninger. Det er også her man kan oprette en henvisning i det tilfælde, man har fået en papirhenvisning. Herfra kan du også ombooke, hvis patienten ønsker en anden tid. Eller aflyse en booking hvis patienten eller afdelingen ikke ønsker undersøgelsen alligevel. Man kan have ligeså mange af den samme fane, som man ønsker. Opret ekstra fane: Højreklik på fane og vælg ”åben ny #navnet på pågældende fane” For at oprette flere gøres ovenstående på den første af denoriginale fane. Fjern ekstra fane: Højreklik på den fane du ønsker at fjerne og vælg ”slet #navnet på pågældende fane”. Kort beskrivelse af funktionerne i DIPO Indbakke Denne fane indeholder alle de breve som afsnittet har sendt fra scheduling, men som vi endnu ikke har sendt til patienten. Funktioner i indbakken Tilføj/ret note: Her kan der skrives en besked til patienten, som bliver medsendt brevet. (eks. medicinpause). Man kan også lave en note i scheduling ved at skrive '#' inden beskeden(alt derefter bliver skrevet i patient brevet) Slet note: Bruges hvis man ønsker at slette den oprettede note. Vælg kanal: Her kan man vælge om brevet skal sendes digitalt eller fysisk (f.eks. hvis der står i henvisningen at patienten ønsker fysisk brev eller f.eks. er indlagt på Tranehaven, men er tilmeldt e-boks). Bilag: Bruges til at tilføje patientvejledninger til henvisningen. Til udbakke: Når man er færdig med at tilføje bilag og noter til brevet, bruges denne knap til at sende brevet til udbakken, hvorfra det automatisk vil blive sendt til patienten. Adresse: Denne knap bruges til at skrive en alternativ adresse, hvortil brevet skal sendes (eks. Patientens sommerhus eller Tranehaven). Når denne bruges vil der altid blive sendt fysisk post, så man skal være opmærksom på forsendelseshastigheden. Lokal print: Ønsker man at printe brevet på en af vores lokale printere, bruges denne knap. Dette bruges eks. til hvile myokardier. Slet: Har man sendt et brev til DIPO, som man alligevel ikke ønsker at sende, bruges denne knap til at fjerne brevet fra DIPO. Udbakke Denne fane indeholder alle de breve, som afventer at blive sendt (alt bliver sendt herfra i løbet af eftermiddagen). Funktioner i udbakken Haster: Denne knap bruges til at sætte haste prioritet på brevet. Dvs. digitale breve bliver sendt næsten med det samme og fysiske breve bliver sendt hurtigst muligt. For at man kan sætte haste prioritet på et brev skal den have status ”klar til KMD”. Til indbakke: Har man sendt et brev til udbakke, som man ønsker at få tilbage til indbakken, bruges denne knap. Eks. Hvis man har glemt at tilføje bilag. Slet: Denne knap bruges til at fjerne brevet fra DIPO som er fejlet (sker meget sjældent). Arkiv Denne fane indeholder alle de breve, som er sendt eller lokal printet gennem DIPO. Dvs. ringer en patient og siger at de ikke har modtaget brevet. Kan man tjekke om vi har sendt det herfra igennem DIPO. (CPR nr skal indehold '-') Hjælp Denne fane indeholder intet. Booking af en henvisning i Impax Scheduling - Markér den patient der skal bookes. - Henvisningen vises på højre side af skærmen. Læs denne igennem og se om der er noget man skal være opmærksom på. Eks. kørsel, ønskes fysisk brev, tolk, isolation, ønsket tid for us. osv. - Tjek om den undersøgelse lægen har protokolleret (findes i bunden under protokolnavn) og det henviser har valgt (overskrift i toppen) er det samme. Hvis ikke, erstattes undersøgelsen til den protokolerede undersøgelse (se Ændre undersøgelse). - Til nogle undersøgelser har henviseren udfyldt et spørgeskema, dette kan findes i henvisningen under Vedhæftninger ved at klikke på vis, og den kan ikke ses under selve bookingen af undersøgelsen. - Tryk book og find en passende tid til patienten. Inden du trykker ”bekræft” tjek altid om datoer og tidspunkter stemmer overens. - Du kan i bunden af skærmen se en oversigt over det rum du er ved at booke i. (den viser det rum, hvis ”pind” du har markeret. Dvs. er injektionen markeret ser du injektionspladsen, er SPECT’en markeret ser du SPECT/CT kameraet. Ønsker du at se alle kameraer af den pågældende type, kan du trykke på knappen lige til højre for ”bookingoversigt”. Du kan også zoome ved at bruge forstørrelsesglassene med +/-.) - Tryk ”bekræft”. Hvis du ikke kan vælge ”bekræft”, men der står ”gennemtving” kig bookingen igennem og tjek at den ikke ligger oveni en anden patient, eller ligger i et lukket rum. Vil du gerne have henvisningen booket på det pågældende sted, selvom det er et lukket rum eller andet, tryk da ”gennemtving”. - Nu er henvisningen booket og du ser en oversigt over alle patientens bookinger (de bookinger der har været på hospitaler som er på IMPAX systemet). Her kan man samtidigt tjekke at der ikke er dobbelt bookinger. Send indkaldelsesbrev Man skal stå i oversigten over patientens bookinger for at kunne sende indkaldelsesbrev (hvor man automatisk står efter at have booket). - Markér en pind på den undersøgelse, hvor der skal sendes indkaldelsesbrev (denne vil oftest allerde være markeret umiddelbart efter man har trykket Bekræft). - I højre side af skærmen, lige over henvisningen er der en knap der hedder ”indkaldelsesbrev” eller ”ombookningsbrev”, tryk på den lille pil ved siden af og vælg ”vælg brev”. - Nu ser du 3 valg muligheder. Indkaldelsesbrev, Indkaldelsesbrev D1 og Indkaldelsesbrev D2. - Alle tre indeholder en forside med undersøgelsesnavn, tid og sted. D1 gives til patienter der får tid indenfor en måned og D2 gives til patienter der får tid om over en måned og den sidste gives til kontrol patienter samt patienter der ringer og ændrer deres tid. - Markér det ønskede brev (og sørg for at der kun er markeret et brev). I højre side af skærmen står hvilken printer der er valgt, og der bør stå DIPO som printer (i DIPO kan man printe på lokal printer, så kan man også få patientvejledningen med). - Tryk ”udskriv brev” i bunden af skærmen. - Når der i scheduling står at brevet er udskrevet, bør det kunne findes i DIPO. DIPO - Under indbakke burde brevet fremkomme, tryk evt. opdatér. - Markér den ønskede patient. Er man i tvivl om der i brevet står den rigtige undersøgelse og tid kan man trykke på PDF ikonet ovre i højre side af patientens pind. Brevet kommer nu frem og man kan tjekke data. - Der skal tilføjes patientvejledning, kort over hospitalet og patientrettigheder. Tjek at patienten er markeret og tryk på Bilag i bunden af skærmen. - Der fremkommer nu et nyt billede hvor du trykker på knappen der hedder ”pakker” i toppen af billedet. - Vælg den undersøgelse som du har booket patienten til. I bunden af skærmen kan du nu se hvilke bilag der hører til den pakke du har valgt. Ønsker du kun nogle af bilagene i pakken kan du trykke på skraldespanden ved siden af det bilag du ønsker slettet. Når du har de bilag du ønsker tryk ”Gem” og herefter ”Afslut”. - Til højre for PDF ikonet vil der nu stå et lille tal på papirklipsen, tallet er antal bilag. Holder du over denne vil du kunne se hvilke bilag der er valgt. Specielle bookinger Hvile myokardie efter belastning - Søg patienten frem på cpr nummeret. - Fra belastningshenvisningen noteres henvisende afdeling og henvisende læge. - Tryk på Opret ny henvisning, og vælg Hvile protokollen. - Henvisningen udfyldes med info der er noteret fra stress henvisningen dvs. HIS kontakt, henvisende afdeling og læge. - I indikation skriv "Hvile myo", el. lign. - Udfyld H+V - Vælg Rutine i bunden af henvisningen. - Tryk Gem. - Tryk Book og find en passende hvile tid (vi må gerne lave hvile undersøgelsen, dagen efter belastningen). - Bekræft bookingen og send et brev til DIPO (brug brevet der ikke indeholder D1 eller D2). - I DIPO tilføjes bilagspakken for Hvile Myokardie, inden du gemmer bilagene, slet nuklearmedicin bilaget og patientrettighedsbilaget. Der er nu kun patientvejledningen til hvile myo tilbage. - Tryk Gem og Afslut. - Tryk Lokal print og print på en af vores printere og send brevet til Arkivet. - Brevet med Hvile tiden og Hvile vejledningen gives til patienten. - Man må også gerne aftale med patienten at han/hun får brevet med e-boks. Myokardieskintigrafier med pusteprøve - Markér henvisningen (man skal stå i henvisninger til booking eller alle henviste). - Klik på Tilføj undersøgelse. - Du ser nu vores katalog over undersøgelser, og vælger pusteprøven (ligger under åndedræts organer). - Tryk Book og vælg begge undersøgelser og tryk Book igen. - Vælg en tid til myokardieskintigrafien (altid 11.30, når der skal laves pusteprøve). - Vælg nu tiden til pusteprøven, hvilket skal være 15 min. før belastningen. - Tryk Bekræft. - Markér pusteprøvepinden og send brevet som normalt. - Det er en god idé i DIPO lige at tjekke at det tidspunkt der bliver sendt til patienten er 11.15 og ikke 11.30, inden man sender. (tryk på pdf ikonet i DIPO) Ombookning af belastning til hvile myokardieskintigrafi - Slet ankomsten på belastningen i Qdoc (ellers kan man ikke arbejde med den i Scheduling). - Markér bookingen og slet denne. - Erstat henvisningen til en hvile. - Vælg fanen Henvisninger til booking. - Marker henvisningen. - Tilføj en belastning til henvisningen. - Book hvilen på den tid, der var brugt til belastningen (injektionstiden ift. skanningstiden, kan være lidt forkert, men det betyder ikke noget). - Book ligeledes en ny belastningstid. - Hvis det ønskes kan belastningsbrevet sendes til DIPO og printes derfra. - OBS. Patienten skal ankomstregistreres på ny (Kun hvilen ankommes!) PET booking fra YA - Når YA ringer og beder om en PET tid, find et injektionsskema og søg patienten frem på cpr. nr. - Der bør ligge en henvisning til PET (har status henvist), hvis ikke skal YA ringe igen når de har lavet en henvisning. Markér denne og tryk Book. - Find og aftal en passende tid til patienten og tryk på Bekræft. - Informationer om patienten, dvs. højde, vægt osv., kan findes i spørgeskemaet koblet til henvisningen. - Udfyld injektionsskemaet (skriv også tlf. nr. på skemaet). Og læg det i bakken "afventer visitation". - Henvisningen kommer frem på lægens liste, hvorefter de så protokollerer den. - I løbet af dagen søges patientens booking frem og der tjekkes i henvisningen om den er protokolleret. (man skal huske IKKE at markere injektionspinden, da denne ikke bliver protokolleret. Man skal altid stå på PET pinden). - Den sidste del af injektionsskemaet udfyldes og arkiveres under undersøgelsesdatoen. - I nogle tilfælde kommer henvisningerne ikke frem på lægens liste, så hvis der går usædvanligt langt tid, uden den er protokolleret, spørg lægerne om de kan se den (kan lægerne ikke se den skal de søge den frem på cpr.nr). Faxede henvisninger fra eks. Roskilde hospital eller private hospitaler - Når vi får en henvisning fra eks. Roskilde, kommer den i papirform eller "papir" henvisning sendes af henvisende/anden nuklearmedicinsk afdeling til vores afdelingsmail på HEH(###EMAIL###)(da de ikke kan sende elektronisk i Impax systemet). HEH nukl. sender den videre til os og vi printer den ud. - Vi skal nu manuelt oprette henvisningen elektronisk ud fra de informationer vi har på papirhenvisningen. - Søg patienten frem (hvis ikke patienten kan fremsøges, spørg system administrator) - Tryk Opret henvisning. - HIS-kontakten skal ikke udfyldes. - Vælg Ekstern. - Under Henvisende læge skal hospitals afdelingen fremsøges. (Under læges efternavn skriv eks. ROS for Roskilde, KOE for Køge, HOL for Holbæk osv.) - Vælg den relevante afdeling. - Udfyld resten af henvisningen ud fra informationerne på papir henvisningen. - I indikationer skriv at der er en tilhørende papirhenvisning. - Læg papirhenvisningen ned til lægerne, afvent protokollering og book som normalt. Booking af second opinion - Vores læger kan få brug for at beskrive en undersøgelse udført på andet afdeling, en såkaldt second opinion. Booking/receptions personale skal oprette en henvisning på Second opinion, booke den og afslutte i QDoc. - Bed lægen om patientens navn, CPR nummer og dato og sted for den undersøgelse der skal beskrives. - Opret henvisning med patientens CPR nummer, vælg undersøgelse "Beskrivelse af fremmede PET-CT". - Udfyld henvisning med henvisende læge Matiullah Naqibullah og henvisende afdeling HEH_YA-1A01GE Lungesygdomme. - Skriv i indikationsfeltet: Lunge MDT-konference. Beskrivelse af fremmed undersøgelse fra.... - Gem henvisning og book den til dagens dato. - Ankom patienten i QDoc, start og slut undersøgelse, med dig som udførende og ID metode Efterregistreret - vides ikke. Patienter fra Færøerne - Patienter fra Færøerne som kommer til PET-CT har ofte en CT udført på Færøerne. Grundet forskel i antal cifre i det danske og færøske CPR numre, kan lægerne ikke se på patientens billeder samtidigt og sammenligne dem med undersøgelser lavet i Danmark. Derfor skal vi oprette en administrativ undersøgelse for at indhente færøske undersøgelse til det danske CPR - Vores læger beder om indhentning af CT på færøsk patient - bed om patientens navn og både det danske og det færøske CPR - Søg i IMPAX Client på det færøske CPR og noter dato for den nyeste CT, enten af abdomen eller af thorax. - Opret henvisning i IMPAX Scheduling - på det danske CPR. Valg undersøgelse "Afsendelse/modtagelse af digitale billeder". Som henvisende læge og afdeling skriv den læge og afdeling som har henvist patienten til os. I indikationsfelt skriv: "Indhentning af CT udført på Færøerne den...." Gem henvisning og book den til dagens dato. - I QDoc ankom, start og slut patienten. Dig selv som udførende personale. ID metode - Efterregistreret - vides ikke. - I IMPAX Client fix den færøske undersøgelse op med den undersøgelse du lige har oprettet. Baggrundsmåling ved SeHCAT - Når der bookes en SeHCAT skintigrafi, skal man sikre sig at der er booket "Baggrundsmåling ved SeHCAT" den dag. Baggrundsmåling får på denne måde et accession nummer, som skal bruges til baggrundsoptagelse på skanneren. - Opret henvisning med test CPR nummer: ###CPR###, vælg undersøgelse "Baggrundsmåling ved SeHCAT". - Udfyld henvisning med henvisende læge Administrativ læge (MNIS0035) og henvisende afdeling Nuklearmedicin (1516071\16AF0710) - Skriv i indikationsfeltet: Baggrundsmåling ved SeHCAT - Gem henvisning og book den. - Den dag, hvor Se-75-HCAT skintigrafi udføres Ankom baggrundsmålingen i QDoc om morgen. - På Skylight - andvend baggrundsmålingens Accession nummer til måling af baggrund før og efter Se-75-HCAT skintigrafi. Start og slutte baggrundsmålingen i QDoc som alle andre undersøgelse. Ændring af tiden, der er afsat til en billedoptagelse - Markér henvisningen på den undersøgelse, der ønskes rettet og booket. - Tryk på Redigér. - Nu ser du en oversigt over alle de dele, som undersøgelsen består af. - Find det billede du ønsker at ændre tiden på. - Tryk på pil op/ned til du opnår den ønskede tid på billedet. - Tryk Book og nu kan du booke undersøgelsen. Dette kan man også gøre inde i selv booking vinduet - Tryk på den pinds varighed, hvor tiden skal ændres. - Der åbnes et lille vindue. - Under Undersøge ændres tiden via pilene (man ændrer 5 min af gangen.) - Tryk udenfor den lille vindue for at gemme ændringen. Flytning af tider, efter sprøjten er trukket op Hvis man flytter en tid i Scheduling efter at man i IBC'en har klargjort en dosis (dvs. status i IBC'en er Teoretisk anvendes og ikke Planlagt) bliver tiden ikke flyttet i IBC'en. Før man flytter tiden i Scheduling skal man i IBC fejle og oprette en ny, så den har status Planlagt. Husk at kontrollere i IBC efter tiden er flyttet om den passer. Man kan også nøjes med at opdatere henvisningen i scheduling efter sprøjten er "failet" i IBC. Booking af Multi projekt PET/CT - UA-1502GE ringer og beder om en tid til et multi projekt. - Slå patienten op på cpr nr og åben oversigten over patienten. - Markér PET/CT henvisningen og vælg ”erstat henvist undersøgelse”. (hvis der ikke er en henvisning, skal UA-1502GE oprette en best. ord. i SP og dernæst ringe tilbage). - Vælg ”PET Multiprojekt” - Tryk ”book” og aftal en passende dato med UA-1502GE - Inden undersøgelsen bookes, skal den protokolleres. Notér derfor den aftalte dato for undersøgelsen. - Åben IMPAX Protocol. - Find patienten enten ved at søge på cpr eller under PET henvisninger. - Åben multiprojekt henvisningen og vælg multiprojekt protokollen. - I kommentarfeltet skrives følgende: - Multiprojekt - OBS - Mål blodsukker inden injektion. - PET skanning først 2 timer efter injektion. - Husk CA-score. - Lav-dosis CT uden kontrast. - Arme oppe. - Tryk tildel - Nu er henvisningen visiteret og kan derfor bookes i Scheduling - Ved bookingen skal injektionsrummet flyttes fra ”inj. Rum 85A” til ”inj. Rum 85B” - Gennemtving undersøgelsen - Udfyld injektionsskemaet og notér også at det er et multiprojekt og ”OBS protokollering” - Skriv mail til MK og PG og informér om hvilken dato multiprojektet er booket OBS angående multiprojekt: - Patienten skal IKKE ringes op dagen inden undersøgelsen. - Der skal IKKE sendes brev til patienten. - Skanningsfeltet er fra næsen og til midt på låret. - Hvis patienten ikke kan have armene over hovedet skal bedposition tiden øges fra 2 minutter til 3 minutter. Desuden skal CA-score skannes med ”large” protokol. - Hvis patienten ringer ind for at fortælle at de har diabetes omstilles til MK eller PG. Aflysninger Aflysning af en tid før undersøgelsesdagen - En aflysning består af to dele, først skal bookingen slettes og så skal henvisningen annulleres. - Søg patienten frem på cpr nummeret. - Markér den undersøgelse der ønskes aflyst. - Under Bemærkning til undersøgelse skrives en kort besked om hvorfor der aflyses. Kopiér denne kommentar, da den skal bruges igen. - Vælg Slet bookingen. - Sæt den kopierede besked ind og vælg årsag på listen"årsagskategori" og Gem. - Vælg Se oversigt. - Markér henvisningen på den slettede undersøgelse (har status Henvist). - Klik på Annullér henvisning og indsæt den kopierede kommentar igen. - Gem og undersøgelsen er nu aflyst og henvisningen er annulléret. Aflysning af tid på undersøgelsesdagen - Vælg Ombook og find patienten en ny tid (se evt. Flytning af tider, efter sprøjten er trukket op). - indtast årsag, vælg "aflyst pga. patientens tilstand højst 1 dag før planlagt undersøgelse" i årsagskategori og Bekræft ændringen. - Send gerne brev med den nye tid til patienten. Ændre undersøgelsestype og videresendelse af henvisninger Både ændring af undersøgelsestype og videresendelse af henvisninger gøres via Erstat henvist undersøgelse. Ændre undersøgelsestype - Markér henvisnigen. - Vælg Erstat henvist undersøgelse. - Under GEN-KFNM vælges den ønske undersøgelse. - Vælg Bekræft erstatning af den henviste undersøgelse. - Herefter bookes undersøgelsen. Videresend til Herlev - Markér den henvisning der skal videresendes til Herlev. (Hvis henvisningen allerede er booket, skal bookingen slettes inden man kan viderevisitere se Aflysning af en tid før undersøgelsesdagen). - Det er altid en god idé at skrive i bemærkning til undersøgelse, hvorfor henvisningen viderevisiteres til Herlev. (eks. Patient ønsker Herlev). - Vælg Erstat henvist undersøgelse. - Til venstre i det fremkomne billede, kan du se tallet 151607.1 (vores lokalisationsnummer). Her klikker du og vælger 151607.9, hvilket er Herlevs lokalisationsnummer. Nu kan du se Herlevs undersøgelseskatalog. - Vælg den undersøgelse, som patienten er henvist til. - Vælg Bekræft erstatning af den henviste undersøgelse. - Henvisningen er nu viderevisiteret til Herlev. - (Herlev kan godt finde på at sende viderevisiterede henvisninger tilbage, hvis dette er tilfældet er det en god idé at ringe til dem). Videresend til andre afdelinger (via. IMPAX Scheduling) - Markér den henvisning der ønskes videresendt. - Vælg Erstat henvist undersøgelse. - Under Vælg undersøgelse efter søgekriterier kan man søge andre afdelingers undersøgelser frem. - Tryk på "vis flere felter" - I feltet Afdeling Navn skrives den afdelingen man vil sende til (BBH - Bispebjerg eller Frederiksberg, RH - Rigshopitalet (også Glostrup), HVH - Hvidovre, NOH - Hillerød), eller søg på pågældende hospitals impax kode(der ligger en liste i skranken/booking) - I feltet Bekskrivelse skrives undersøgelsen - Markér den afdelingen og undersøgelse der passer bedst (det er vigtigt man vælger en hel undersøgelse, undgå dem der hedder Ændres eller inj). - Vælg Bekræft erstatning af den henviste undersøgelse. Tips til bookingen - Er en patient tidligere udeblevet, skal vi have en ny henvisning fra henviser. Vi kan IKKE bruge den samme henvisning. Systemet nægter. - DIPO: D=digital post, F=fysisk post, L= lokal print - Har du en ekstra information omkring en patient, skriv det i ”bemærkning til undersøgelse”. - Distalt blodtryk: Tiden kl. 8.15 bruges kun til patienter uden gangtest. - Hvis noget i Scheduling ser underligt ud, start med at opdatere og evt. trykke på ”tilbage til start”. - Når vi modtager højde og vægt på en patient (myokardie), skal disse skrives på henvisningen hvor der står ”højde” og ”vægt”. (Dette gøres af hensyn til IBC’en). - Når patienter til myokardieskintigrafi eller parathyreoideaskintigrafi ringer ind for at bekræfte deres tid, ligger der laminerede kort i skranken, hvor der står hvad man skal huske at spørge patienterne om. - Når vi får en henvisning, som er protokolleret af en læge, der ikke er en af vores egne, skal den protokolerende læge have en seddel med cpr og at henvisningen skal genprotokolleres(undtagen Renografier protokolleret på HEH) - Hospitaler i Region H, som endnu ikke har det nye RIS/PACS system, har stadig adgang til xero vieweren, hvor de kan se både vores billeder og vores beskrivelser. (MK kan overføre billeder til det gamle PACS). - Man kan brænde CD'er i IMPAX Client. - Find og marker undersøgelsen, klik på pilen (se billedet) - vælg Overfør... - find og vælg GEH primær DVD brænder - tryk Overfør. Alfabetisk oversigtsskema ###TABEL_1### ###TABEL_2### ###TABEL_3### ###TABEL_4### ###TABEL_5### ###TABEL_6### ###TABEL_7### ###TABEL_8### Ansvar og organisering Afsnitsledelsen har ansvar for udarbejdelse af denne vejledning. Afsnitsledelsen har ansvar for godkendelse af denne vejledning. Alt personale har ansvar for at følge denne vejledning. Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Ikke relevant. Bilag thyreoideaskintigrafi med ultralyd, oprettet HA-forløb på CA-001ge.docx VIP Links 06.2.GEH.11.2.Formular a PET injektionsskema