Kommunikation ved overflytning af indlagt patient Formål Målgrupper og anvendelsesområde Definitioner Fremgangsmåde Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Bilag Formål At sikre, at indlagte patienter som bliver flyttet mellem adelinger og/eller matrikler på HGH ikke bliver "tabt" ved overflytning. Terapeuterne har til opgave at udføre den rette kommunikation mellem afdelinger/matrikler på HGH så en indlagt patient ikke bliver "tabt" pga. overflytning. Målgrupper og anvendelsesområde Vejledningen gælder kun for HGH. Målgruppen er alle terapeuter og sekretærerne i afdeling for Fysio- og Ergoterapi. Definitioner Fremgangsmåde Ved overflytning af indlagt patient skal følgende udføres: Terapeut fra afsendende afdeling (hvis man har haft patienten i behandling): - Terapeutisk status notat, inkl. vurdering af fortsat terapeutisk behov, samt anbefaling om stillingtagen til terapi v. stuegang. - Meddelelse i In-basket til sekretærpulje om, at denne patient er flyttet afdeling/hospital. Gerne inkl. hvilken afdeling patienten overflyttes til. Modtagende sekretær: - Hvis ikke der står i In Basket beskeden, hvor patienten overflyttes til, slås der op i patientens journal for at se, hvilken afdeling patienten er blevet indlagt på. Sender derefter In-basket besked til rette afdelingsterapeut samt rette terapeut-pulje. Terapeut i modtagende afdeling (den, der skal varetage behandlingen på den nye afdeling): - Efter meddelelse i In-basket orienterer terapeuten stuegangslægen om henvendelse og beder om stillingtagen til best./ord. Dette dokumenteres i patientjournalen. Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Bilag