Håndtering af SP kontrol og log opfølgning Formål Målgrupper og anvendelsesområde Definitioner Fremgangsmåde Ansvar og organisering Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil Bilag Formål Denne vejledning beskriver den interne proces for håndtering af den løbende logopfølgning og kontrol af opslag i Sundhedsplatformen (SP). CIMT danner ugentligt en lograpport (liste) over SP opslag, som bør vurderes lokalt, med henblik på om opslaget er udført i arbejdsmæssig sammenhæng, eller om der er tale om et såkaldt uberettiget SP-opslag. Læs FAQ og mere information på intranettet REGI her. Målgrupper og anvendelsesområde Vejledningen henvender sig til afdelings-, og afsnitsledelser, medarbejdere i HR, Afdeling for Kvalitet og Uddannelse samt direktionssekretariat. Vejledningen beskriver BFH's interne arbejdsgang for håndtering af CIMT's loglister. Definitioner SP = Sundhedsplatformen CIMT = Center for It, Medico og Telefoni Fremgangsmåde CIMT sender listerne i ugentlige rapporter til hospitalets kontaktperson, stabschef ###NAVN### ###EMAIL### i Afdeling for Kvalitet og Uddannelse. Proces for den interne håndtering på Bispebjerg og Frederiksberg Hospital Kontaktperson i Afdeling og Kvalitet og Uddannelse kvalificerer CIMT's lister inden distribution til respektive afdelingsledelser. Afdelingsledelse eller nærmeste leder vurderer, om der reelt er tale om et uberettiget opslag, samt hvilke personalemæssige konsekvenser et uberettiget opslag eventuelt skal have for den enkelte medarbejder. Det vurderes envidere, om der skal udarbejdes notat til P-sag. Dette kan eventuelt gøres ved at afholde en uformal samtale med den pågældende medarbejder, for at afdække baggrunden for opslaget. Er der behov for yderligere at belyse opslagets karakter, eller medarbejderens opslagsmønster i SP, rekvireres log-rapporter fra CIMT-service, ved sundhedsjurist ###NAVN### ###EMAIL### i direktionssekretariatet. Efter lokal opfølgning og afklaring af opslagets berettigelse, gives tilbagemelding til hospitalets kontaktperson og sundhedsjuristen. Hvis det vurderes, at der er tale om et uberettiget opslag, anmelder sundhedsjuristen straks bruddet til Informationssikkerhed i CIMT. Filer fra CIMT med personhenbare oplysninger slettes efter håndtering og journaliseres ikke i WorkZone eller tilsvarende. Ansvar og organisering Udarbejdelse og vedligehold af intern proces, fremsendelse, statistik, rådgivning: Afdeling for Kvalitet og Uddannelse i samarbejde med HR og sundhedsjurist. Lokal håndtering: Afdelings- og afsnitsledelser Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil FAQ og information på intranettet REGI her. VIP Udveksling af helbredsoplysninger - med og uden samtykke Sundhedsloven Bilag Håndtering af brud på persondatasikkerhed på BFH