Fysiske, sproglige, kulturelle og andre barrierer- reducering af

 

 

Hospitalet arbejder på at reducere fysiske, sproglige, kulturelle og andre barrierer for adgang til og levering af sundhedsydelser

 

Ved visitation til Patienthotellet er patientens stamafsnit ansvarlig for at informere hotelsygeplejersken om patientens eventuelle fysiske, sproglige, kulturelle og andre barrierer.

 

Patienthotellets personale iagttager og vurderer, i det omfang det er muligt, ved modtagelsen og under opholdet, om patienten frembyder barrierer, der skal tages vare på, og i samråd med patienten iværksætte foranstaltninger, der mindsker disse barrierer.

 

Fysiske barrierer reduceres bl.a. ved:

Sproglig barrierer reduceres bl.a. ved:

 

Kulturelle barrierer reduceres bl.a. ved:

  

Henvisninger

PVI: Særligt udsatte patienter og pårørende på Patienthotellet

PVI: Tolkebistand - Patienthotellet

PVI: Visitationskriterier - Patienthotellet