At sikre tilstedeværelse og/eller tilvejebringelse af tilstrækkelige personalemæssige og materielle ressourcer ved beredskabshændelser og katastrofer, der medfører et akut patientindtag, som overskrider hospitalets forhåndenværende kapacitet eller medfører evakuering af patienter.
Målgruppen er leder og medarbejdere på Patienthotellet, der er omfattet af hospitalets beredskab.
Ingen.
Orientering/varsling/alarmering indgår på telefon: ###TELEFON### lokaliseret i receptionen på Patienthotellet.
Melding indgår KUN fra Akut Medicinsk Koordinationscenter (AMK) eller Beredskabsstaben.
Meldingens ordlyd: Èn af to følgende - sæt kryds:
I tilfælde af alarm fra Beredskabsstaben er det funktionens opgave at:
Afhængig af meldingens art skal Patienthotellet kunne tilbyde overnatning til pårørende / patienter eller være venteposition for patienter med lettere skader. Kunne tilbyde mad og drikke samt evt. være behjælpelig med at arrangere hjemtransport for patienter / pårørende. Evt. andre ad hoc opgaver efter aftale.
Funktionen udfører opgaven ved at:
Kommunikation og kontaktperson:
Kontaktperson: Funktionschefen tlf. ###TELEFON###/###TELEFON### eller den vagthavende sygeplejerske på Patienthotellet tlf. ###TELEFON###.
Lokal plan for forsyninger, afløsning, hvile, forplejning m.v. (specificer)
Under det øgede beredskab ledes funktionen af:
Funktionschef eller dennes stedfortræder, dvs. den vagthavende sygeplejerske.
KUN BEREDSKABSLEDELSEN KAN AFBLÆSE ALARMEN!
Afsnittets daglige beredskabsansvarlige er: Funktionschef ###NAVN###, dect ###TELEFON### / ###TELEFON###.
Personalet på PHO har kendskab til funktionschefens private mobiltelefon.
Beredskabsplan, Rigshospitalets beredskabsplan 2016
Den Danske Kvalitetsmodel (DDKM) for hospitaler (version 2009) (Beredskab og forsyninger 1.6.1. Beredskabsplan (1/2), 1.6.2. Institutionens kritiske, patientnære tekniske forsyninger (2/2)).
Følger de internationale standarder for hospitaler fra Joint Commission International (2011) og Den Danske Kvalitetsmodel, DDKM.