Målgruppe
Sekretærer, sygeplejersker, neurofysiologiassistenter, bioanalytiker og læger
Anvendelsesområde
Nyhenviste patienter:
Diagnostik og søvnundersøgelser: Den medarbejder, der har patienten på program, forsøger at ringe patienten op x 2. Hvis patienten træffes og tilbydes ny tid og derefter udebliver ved næste indkaldelse, afsluttes forløbet med besked til egen læge/henviser om udeblivelse x 2. Hvis der ikke opnås kontakt, afsluttes patient.
Patienten afsluttes med besked til henviser om at patienten ikke er mødt. Kan genhenvises ved behov. Besked sendes via henvisningen i SP. Brev til patient oprettes i kommunikation i journalen.
Journaloptagelse, udlevering og kontrol:
AOP/CPAP udlevering/kontrol: Patienten ringes op af den medarbejder, der har patienten på program. Hvis kontakt ikke opnås inden for 2 forsøg, vurderes fremtidig plan. Se bilag ”afslutning af patient” Notat i SP om plan. Se bilag ”afslutning af patient”
Hvis patienten tilbydes ny tid og udebliver, ved næste indkaldelse, afsluttes forløbet med besked til egen læge/henviser om udeblivelse x 2.
Lumbalpunktur:
Hvis patienten udebliver fra en LBP forsøges kontakt via telefonopkald. Hvis der ikke opnås kontakt, skal den behandlende læge tage stilling til det videre forløb. Besked om udeblivelse sendes til lægepuljen i InBasket af sekretær. Efterfølgende arbejdsgang ses i bilag ”afslutning af patient”.
Afbud x 3:
Hvis patienten melder afbud 3. gang, informeres de om at henvisningen lukkes og at patienten kan genhenvises når de er motiverede for at få undersøgelsen udført.
Tilbage til top