Evalueringsopgaver

Struktureret observation

Her foretages en direkte observation af hjælperens viden, færdigheder og holdninger samt anvendelsen heraf i forskellige praksissituationer. Observationen foretages med en struktureret tilgang ved hjælp af tjeklister.

Refleksionsspørgsmål

Refleksionsspørgsmål anvendes til at udbygge og understøtte forståelsen af det enkelte læringsområde. Refleksion kan forekomme i forbindelse med struktureret observation og via dialog, men sker ellers ud fra fastsatte refleksionsspørgsmål.

Multiple choice

Multiple choice gør det muligt for vejlederen at få et overblik over hjælperens teoretiske viden. Metoden bruges til at fremhæve særligt vigtige elementer ved plejen af respiratorbrugeren. Hjælperen får her mulighed for at demonstrere sin evne til at sortere imellem korrekt og ukorrekt information.

Fill in the blank

Fill in the blank gør det muligt for hjælperen at beskrive svære fagtermer med egne ord. Metoden bruges til at understøtte og udvide forståelsen af læringsområderne.

Find fem fejl

Find fem fejl gør det muligt for hjælperen at omsætte teoretisk viden til en visuel forståelse.

Praktisk øvelse

Ved praktisk øvelse får hjælperen mulighed for at øve teorien i praksis.

De praktiske øvelserne involverer ikke brugeren direkte, men er øvelser som hjælperen kan udføre selv eller med relevante remedier.