Funktionsbeskrivelse for de teamansvarlige sygeplejersker på 3041

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

Formål

Målgrupper og anvendelsesområde

Definitioner

Fremgangsmåde

 Organisatorisk placering:

Refererer til afdelingssygeplejersken i eget afsnit.

Indgår i et tæt samarbejde med afsnittes øvrige teamansvarlige, kirurger, kliniske vejleder, den kliniske udviklingssygeplejerske i HOC.

Ansvars og kompetenceområder:

Undervisning

  • At man fungerer som daglig ressource person og faglig sparring for de kollegaer som ikke er i teamet.
  • Ved behov i samarbejde med afdelingssygeplejersken, planlægge undervisning for resten af personalegruppen.
  •  Medvirke til at opbygge, udvikle og fastholde en høj faglig ekspertise i teamet.

Tovholderfunktion

  • Være tovholder for og sikre, at kirurgisk udstyr er bestilt hjem til teamets operationer i samarbejde med de ansvarlige kirurger og indkøbere i afdelingen.
  • Være tovholder for og sikre, at instrumenter og andet udstyr er genbehandlet og klart til teamets operationer.
  • Være tovholder ved implementering af nyt udstyr i teamet.
  • Sikre at fremstillingskort, bakkesedler og andet skriftligt materiale er opdateret.

Samarbejde

  • Have kontakt til kirurger om eventuelle nye tiltag i teamet. Eks. indkøb og afprøvning af nye instrumenter.
  • I samarbejde med afdelingssygeplejersken evaluerer den sygepleje der udøves og følge op på eventuelle nye tiltag der iværksættes i teamet.
  • I samarbejde med afdelingssygeplejersken, sikre at sygeplejen i teamet udføres i overensstemmelse med afdelingens retningslinjer.

Planlægning og deltagelse i møder

  • Planlægge og afholdemøder med teamet, skrive referat og videreformidle det til resten af gruppen eventuelt til personalemøde. Teammøder planlægges hver 6 måned.
  • Deltage i teammøder med afdelingssygeplejersken                  

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag