At sikre, at medarbejdere har kendskab til arbejdsgangen for, hvordan patienter får opbevaret ejendele i depot i kælderen i Udsigten.
I Udsigtens kælder en patient mulighed for at få tildelt en depotkasse (ca 2 x 1 m), hvor patienten kan opbevare ejendele svarende til ca. to flyttekasser. Depotkassen er låst med en kode, som patienten selv indstiller (se bilag) .
Afdeling R har ikke mulighed for at opbevare flere patientejendele end det, der kan være på patientstuen og i en depotkasse.
Når en ny patient indlægges
Når Velkomsthusets medarbejdere får besked om, at en ny patient ankommer, oprettes en bestilling i DALUX med en besked om, at en tom ulåst depotkasse ønskes flyttet fra depotrum 06-2-25 i kælderen til depotrum 05-3-20 i Velkomsthuset. Tidspunkt for flytning angives også.
CEJ transporterer en tom depotkasse til depotet i Velkomsthuset.
Patientens ejendele til depot scannes og placeres efterfølgende i depotkassen. Er patienten i stand til det, indstiller patienten kodelåsen i Velkomsthuset – se bilag: Vejledning til skift af kodelås på depotskabe
Patienten videregiver koden til låsen til enten en medarbejder fra sengeafsnittet eller en medarbejder i Velkomsthuset.
Velkomsthuset noterer depotkassens id-nummer og videregiver til patientens kommende sengeafsnit.
Ønsker patienten ikke at selv at angive en kodelås, er det patientens kontaktteam, der beslutter kodelåsen.
Patientens kontaktteam har ansvaret for, at id-nummeret og kodelås noteres på en blå sticky note i Sundhedsplatformen.
Er patienten ved indlæggelse ikke i stand til at deltage i at få sine ejendele klar til depot, placeres ejendelene i depotkassen, og denne forsegles til første gang, patienten får depotkassen op i sengeafsnittet.
Det noteres på den blå sticky note i Sundhedsplatformen, at patienten endnu ikke har sat en personlig kodelås.
Patienten indstiller egen kodelås første gang, patienten får depotkassen op i sengeafsnittet – se bilag: Vejledning til skift af kodelås på depotskabe
Velkomsthusets medarbejdere opretter en bestilling i DALUX med et ønske om, at depotkassen flyttes fra depotrum 05-3-20 i Velkomsthuset til depotrum 06-2-25 i kælderen.
Når en patient ønsker ejendele til og fra deponi
Der oprettes en bestilling i DALUX, som angiver hvilken depotkasse der er tale om, samt at depotkassen ønskes flyttet fra depotrum 06-3-20 til fælleskontor i sengeenheden.
Rumnumre:
Fælleskontor sengeenhed A1: 01.3-3-24
Fælleskontor sengeenhed A2: 01.3-3-32
Fælleskontor sengeenhed B1: 02.3-2-24
Fælleskontor sengeenhed B2: 02.3-2-32
Fælleskontor sengeenhed C1: 03.3-3-24
Fælleskontor sengeenhed C2: 03.3-3-32
Fælleskontor sengeenhed D1: 04.3-4-24
Fælleskontor sengeenhed D2: 04.3-4-32
Depotkasserne transporteres til sengeafsnittene to gange om ugen: mandage og torsdage mellem kl. 15:00 og 16:00
Alle depotkasser afhentes igen dagen efter dag, de er leveret: tirsdage og fredage mellem kl. 06:00 og 07:00
Når en patient udskrives
I forbindelse med at patientens kontaktteam planlægger udskrivelsen, sikrer de også, at patientens depotkasse bestilles til at være klar i Udsigten på dagen for udskrivelsen.
Der oprettes en bestilling i DALUX, hvor det angives, hvilken depotkasse, der er tale om, og at den ønskes flyttet fra depotrum 06-2-25 i kælderen til depotrum 05-3-20 i Velkomsthuset. Tidspunkt for flytning angives også.
Når patienten er udskrevet med sine ejendele og depotkassen er tom, nulstilles kodelåsen og den forbliver åben.
Der oprettes en bestilling i DALUX, hvor det angives, at en depotkasse skal flyttes fra depotrum 05-3-20 i Velkomsthuset til depotrum 06-2-25i kælderen.