At sikre, at medarbejdere, patienter, vikarer, gæster og eksterne håndværkere får udleveret korrekte adgangskort til Udsigten.
Adgangskort: Et trykt kort med navn og billede af medarbejder, som giver adgang til Udsigten samt de områder man i kraft at sin stilling har behov for adgang til i Udsigten.
Velkomsthuset får løbende besked fra Administrationen omkring nyansættelser af medarbejdere, der skal arbejde i Udsigten med følgende oplysninger på den eller de nye medarbejdere:
Adgangskortet bliver gjort klart og færdiggøres, når den/de nye medarbejdere henvender sig i receptionen på deres første arbejdsdag.
Medarbejderne bliver automatisk placeret i en adgangskortgruppe efter deres titel. Der er følgende typer af adgangskortgrupper:
Social- og sundhedsassistenter med medicinkompetencer skal have adgang til medicinrum. Det sker ved, at oversygeplejersken giver besked herom til Velkomsthuset via fællesmail: ###EMAIL###
Adgangskort til patienter
Ved modtagelse af en ny patient kontaktes Velkomsthuset via fællesmail: ###EMAIL### med oplysninger om, hvilket afsnit og hvilke patientstue patienten indlægges på.
Patienten får et adgangskort, som giver adgang til egen patientstue samt eget køleskab i fællesmiljøet i sengeafsnittet.
Flytter en patient patientstue eller sengeafsnit, skal patienten have et nyt adgangskort.
Adgangskort til vikarer
Ved vikardækning i Udsigten kontaktes Velkomsthuset via fællesmail: ###EMAIL### med følgende oplysninger på vikaren:
Hvis det drejer sig om en social- og sundhedsassistent der skal have medicinkompetencer, så skal dette også oplyses.
Adgangskort til vikarer er ikke personlige, og skal derfor afleveres, når vagten slutter. Kommer samme vikar igen, vil et nyt adgangskort blive udleveret.
Adgangskort til eksterne håndværkere
Center for Ejendomme (CEJ) kontakter Velkomsthuset via fællesmail:###EMAIL### eller på telefon (###TELEFON### og oplyser følgende:
Åbningstider
Receptionen har åbent for håndtering af adgangskort på følgende tidspunkter:
Og herudover efter aftale med ledere af Velkomsthuset.
Opdatering af adgangskort
Adgangskortet skal opdateres på kortlæseren ved personaleindgangen i Velkomsthuset hver gang, man møder på arbejde.
Hvis der går mere end 3 dage mellem opdateringerne, vil adgangskortet ikke længere fungere til døre med saltolåse. Kortet fungerer igen, når det bliver opdateret på kortlæseren.
Bortkomne adgangskort
Hvis et personligt adgangskort bortkommer, kontaktes Velkomsthuset hurtigst muligt på fællesmail: ###EMAIL### eller ved personlig henvendelse i receptionen.
Arbejdsgangene herunder varetages af leder i Velkomsthuset eller personale i Administrationen
Adgangskortet til Udsigten giver kun adgang til Udsigten. Derfor skal alle medarbejdere på Psykiatrisk Center Sct. Hans have lavet et adgangskort, som giver adgang til andre bygninger på Sct. Hans - Kastaniehus, Fyrrehus og Administrationsbygningen. Dette kort skal laves i Servicecentret, som er placeret i Administrationsbygningen. Servicecentret har åbent for at lave adgangskort mandag og torsdag kl. 08.00-09.00. Se VIP'en: Låsesystem, nøgler, nøglekort, kortlæsere, retningslinjer og procedurer for alle på PC Sct. Hans samt nøgler til eksternt personale.
Oplever man, at arbejdsgange og principper for håndtering af adgangskort i Udsigten ikke fungerer eller overholdes, kontaktes nærmeste leder.
Nærmeste leder kontakter herefter ledere af Velkomsthuset.
Principielle drøftelser i forhold til adgangskort i Udsigten drøftes ved behov på Driftsledermøderne.
Afdelingsledelsen afdeling R er ansvarlig for implementering af denne vejledning samt overholdelse af den.