Adgangskort, Udsigten

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

Formål

At sikre, at medarbejdere, patienter, vikarer, gæster og eksterne håndværkere får udleveret korrekte adgangskort til Udsigten.

Tilbage til top

Målgrupper og anvendelsesområde

Alle medarbejdere der arbejder i Udsigten

Tilbage til top

Definitioner

Adgangskort: Et trykt kort med navn og billede af medarbejder, som giver adgang til Udsigten samt de områder man i kraft at sin stilling har behov for adgang til i Udsigten.

 

Tilbage til top

Fremgangsmåde

Adgangskort til medarbejdere

Velkomsthuset får løbende besked fra Administrationen omkring nyansættelser af medarbejdere, der skal arbejde i Udsigten med følgende oplysninger på den eller de nye medarbejdere:

  • Fulde navn
  • Titel
  • Afsnit
  • Ansættelsesdato.

Adgangskortet bliver gjort klart og færdiggøres, når den/de nye medarbejdere henvender sig i receptionen på deres første arbejdsdag.

Medarbejderne bliver automatisk placeret i en adgangskortgruppe efter deres titel. Der er følgende typer af adgangskortgrupper:

  • Servicepersonale
  • Sikkerhedsassistenter
  • TRT
  • CEJ
  • Pleje sengeafsnit med adgang til medicinrum
  • Pleje sengeafsnit uden adgang til medicinrum
  • Tværfaglig
  • Læge.

Social- og sundhedsassistenter med medicinkompetencer skal have adgang til medicinrum. Det sker ved, at oversygeplejersken giver besked herom til Velkomsthuset via fællesmail: ###EMAIL###

Adgangskort til patienter
Ved modtagelse af en ny patient kontaktes Velkomsthuset via fællesmail: ###EMAIL### med oplysninger om, hvilket afsnit og hvilke patientstue patienten indlægges på.
Patienten får et adgangskort, som giver adgang til egen patientstue samt eget køleskab i fællesmiljøet i sengeafsnittet.
Flytter en patient patientstue eller sengeafsnit, skal patienten have et nyt adgangskort.

Adgangskort til vikarer
Ved vikardækning i Udsigten kontaktes Velkomsthuset via fællesmail: ###EMAIL### med følgende oplysninger på vikaren:

  • Fulde navn
  • Titel
  • Afsnit
  • Dato for vagten.

Hvis det drejer sig om en social- og sundhedsassistent der skal have medicinkompetencer, så skal dette også oplyses.

Adgangskort til vikarer er ikke personlige, og skal derfor afleveres, når vagten slutter. Kommer samme vikar igen, vil et nyt adgangskort blive udleveret.

Adgangskort til eksterne håndværkere

Center for Ejendomme (CEJ) kontakter Velkomsthuset via fællesmail:###EMAIL### eller på telefon (###TELEFON### og oplyser følgende:

  • Antal håndværkere
  • Firmanavn
  • Hvor længe de forventes at opholde sig i Udsigten.

Åbningstider

Receptionen har åbent for håndtering af adgangskort på følgende tidspunkter:

  • Mandage og fredage kl. 6.30 - 9.00
  • Onsdage kl. 14.30 - 15.30.

Og herudover efter aftale med ledere af Velkomsthuset.

Opdatering af adgangskort
Adgangskortet skal opdateres på kortlæseren ved personaleindgangen i Velkomsthuset hver gang, man møder på arbejde.
Hvis der går mere end 3 dage mellem opdateringerne, vil adgangskortet ikke længere fungere til døre med saltolåse. Kortet fungerer igen, når det bliver opdateret på kortlæseren.

Bortkomne adgangskort
Hvis et personligt adgangskort bortkommer, kontaktes Velkomsthuset hurtigst muligt på fællesmail: ###EMAIL### eller ved personlig henvendelse i receptionen.

Afvigelser ved oprettelse af adgangskort

Arbejdsgangene herunder varetages af leder i Velkomsthuset eller personale i Administrationen

  • Hvis en ny medarbejder ikke findes i Udsigtens kortsystem (Cardbase Professional Edition):
    • Afsøg først om medarbejderen organisatorisk er indplaceret under Psykiatrisk Center Sct. Hans. Dette gøres nemmest ved at slå medarbejderens navn op i Outlook. Er medarbejderen ikke indplaceret på Sct. Hans kontaktes Administrationen mhp. at få flyttet medarbejderen
  • Hvis en medarbejder findes i kortsystemet, men det ikke er muligt at tildele adgange til adgangskortet:
    • Undersøg medarbejderens titel. Dette gøres nemmest ved at slå medarbejderens navn op i Outlook. Hvis titel ikke er oprettet i kortlæsersystemet, skal den oprettes. Kontakt IDcompany ###EMAIL### mhp. at få oprettet titlen samt tilføjet titlen til en af de oprettede medarbejdergrupper
    • Er medarbejderen oprettet med korrekt indplacering og kendt titel, og det stadig ikke er muligt at oprette et adgangskort, kontaktes medarbejderen med en forespørgsel om, om de tidligere har været ansat på Psykiatrisk Center Glostrup. Hvis det er tilfældet, skal de nulstilles i Salto, før de kan oprettes på Psykiatrisk Center Sct. Hans. Dette gøres ved at kontakte Hovedstadens Låseservice på ###EMAIL###, som kan nulstille medarbejderen. Angiv medarbejderens fulde navn i mailen 

Adgangskort til Psykiatrisk Center Sct. Hans

Adgangskortet til Udsigten giver kun adgang til Udsigten. Derfor skal alle medarbejdere på Psykiatrisk Center Sct. Hans have lavet et adgangskort, som giver adgang til andre bygninger på Sct. Hans - Kastaniehus, Fyrrehus og Administrationsbygningen. Dette kort skal laves i Servicecentret, som er placeret i Administrationsbygningen. Servicecentret har åbent for at lave adgangskort mandag og torsdag kl. 08.00-09.00. Se VIP'en: Låsesystem, nøgler, nøglekort, kortlæsere, retningslinjer og procedurer for alle på PC Sct. Hans samt nøgler til eksternt personale.

Samarbejdsaftale

Oplever man, at arbejdsgange og principper for håndtering af adgangskort i Udsigten ikke fungerer eller overholdes, kontaktes nærmeste leder.

Nærmeste leder kontakter herefter ledere af Velkomsthuset.

Principielle drøftelser i forhold til adgangskort i Udsigten drøftes ved behov på Driftsledermøderne.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Afdelingsledelsen afdeling R er ansvarlig for implementering af denne vejledning samt overholdelse af den. ​​

Tilbage til top

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag