Personale der er beskæftiget med behandling af patienter der modtager ambulant ECT.
Ambulant ECT varetages udelukkende fra modtagelsen og de ambulante funktioner.
Før planlagt behandling:
Pt’s faste behandlende læge skal sørge for bestilling af blodprøver, og bestille ECTR samt sikre relevant journalføring vedr. behandling, indikation samt antallet af behandlinger iht ”vejledning om journalføring/Journalføring for ECT”
Patienter der skal modtage ambulant ECT bookes i de tildelte farvede ”slots”, er der ikke flere ledig slots kan pt ikke modtage behandling på den pågældende dag.
Patinterne ankommer i bygn. 12 i Akuthusets venteværelse, her får de taget indledende værdier af ECT-personalet.
Behandling udføres iht gældende vejledning vedr. ECT-behandling, og ansvaret for korrekt ECT-stimulation hører under rammedelagationen, der er uddelegeret af ECT-ansvarlig overlæge. Ved behov for psykiatrisk assistance før, under og efter ECT-behandling, kontaktes ECT-ansvarlig overlæge eller i dennes fravær bagvagt.
Pt’er der modtager ambulant ECT antages fulgt i et stationært forløb, og ydelsen med ambulant ECT er at regne for en ”procedure” i det eksisterende forløb. Behandlingen giver derfor ikke anledning til oprettelse af forløb med de heraf følgende behov for ”indl.vurdering” og ”epikrise”, samt ”ajourføring af FMK”.
Pt. med ukomplicerede behandlinger og opvågninger der er clearet af anæstesi-beredskabet, hjemsendes direkte fra behandlingen.
Pt. der vurderes at have behov for yderligere somatisk overvågning følges i skadestuen/akutmodtagelsen til videre observation. Denne fortsatte overvågning er fortsat at regne for en behandling i det eksisterende forløb. Pt skal i dette tilfælde cleares til hjemsendelse af læge, der med ”notat” dokumenterer dette i journalen.
Hjemtransport skal være forudbestilt i pt’s faste regi.
Det påhviler pt’s faste behandlende læge at vurdere behandlingseffekten, indikationen samt tage stilling til evt supplerende behandling, herunder den nødvendige dokumentation og forberedelse som skitseret ovenfor.