At beskrive hvordan man rekvirerer hjælpemidler til indlagte patienter, der vejer mere end 180 kg.
Plejepersonale, fysioterapeuter, ergoterapeuter, portører samt serviceassistenter på Nordsjællands Hospital.
Hjælpemidler omfatter: seng, høj gangvogn, rollator, bækken-badestol, stokke, kørestol, komfortkørestol, siddepuder, madrasser og lift.
XXL hjælpemidler: hjælpemidler målrettet patienter med en vægt på over 180 kg eller med et volumen, der gør at patienten ikke kan være i en alm. seng eller kørestol.
Forfatter: Den dokumentansvarlig i Facility Management afdelingen.
Faglig ansvarlig: gruppen for patientnært udstyr, nedsat af VirkMED.
Plejepersonalet afdækker - eventuelt i samarbejde med Fysio- eller Ergoterapeut:
Herefter vurderes hvilke hjælpemidler patienten har brug for.
For lån af hjælpemidler kontakter personalet, Hjælpemiddeldepotet på følgende nr.:
Hillerød: lokal 5873 mellem kl. 9.00 - 18.00 og 6388 mellem kl. 18.00 -22.00. Weekend og helligdage lokal 6388 mellem kl. 07.00 - 22.00.
Frederikssund: lokal 5116 og efter kl. 15.00 lokal 5476
Plejepersonalet oplyser:
Hjælpemiddeldepotet rekvirerer de ønskede hjælpemidler fra egne depoter.
Følgende kan bestilles:
For lån af seng inkl. Skum-, Atmosair eller vekseltryksmadras eller gulvlift oprettes der en opgave i Columna.
Hjælpemiddeldepotet registrerer udlån af hjælpemidler til internt.
Hjælpemiddeldepotet foretager en ugentlig opfølgning på, om hjælpemidlerne stadig er i brug.
Hvis patienterne overføres fra et afsnit til et andet, skal plejepersonalet ved overflytning kontakte hjælpemiddeldepotet for at sikre, at alle hjælpemidler følger med og at Hjælpemiddeldepotet er orienteret om flytningen.
Ved udskrivelse
Plejepersonalet sikret, at alle lånte hjælpemidler er til stede, og kontakter herefter hurtigst muligt Hjælpemiddeldepotet for at registrere udlånet til patienten, såfremt der er behov for dette.