Nødprocedure for madbestilling på Herlev-matriklen

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

 

Målgrupper og anvendelsesområde

Plejepersonalet

Bestilling af mad til patienter ved IT nedbrud på tablet og i MCS

Tilbage til top

Definitioner

MCS - Master Cater kostbestillingssystem til samtlige måltider.

Tablet - Et device hvorpå patienter og personale kan bestille morgen-, frokost- og aftensmad samt mellemmåltider til patienter.

Tilbage til top

Fremgangsmåde

I tilfælde af nedbrud på IT-systemet anvender køkkenet de senest udprintede patientlister med antal patienter. Der pakkes det samme antal bakker. Der laves standardbakker til alle patienter med hovedret og mellemmåltid.

Afdelingerne skal kontakte Centralkøkkenet dagligt for at informere om patientantal, hvis nedbruddet strækker sig over en periode på mere end 2 dage.

Diæter skal ringes ind til Centralkøkkenet på tlf. ###TELEFON###. Standardbakkerne mærkes tydeligt op med diætmærke med patientnavn, afd. og stue nummer for at undgå UTH.

Det er muligt at ringe til køkkenet ved mangel på mad. Maden leveres hurtigst muligt i tidsrummet kl 6.00-18.00.

I forhold til frost-, kolonial- og mejerivarer anvendes sidste uges bestillingsliste som udgangspunkt. Det er muligt at ringe til Centralkøkkenet på ###TELEFON### for at bestille supplerende varer.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Ledergruppe eller koordinator for Køkkenet.

Måltidssekretariatet printer lister dagligt. Listerne placeres i nødskabsmappe på kontoret.

I weekender printer koordinatoren listen. Listerne placeres i nødskabsmappe på kontoret

Kolonial-, mejeri- og frostleverance udprintes ugentligt hver mandag i måltidssekretariatet.

Tilbage til top

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag