Vejledningen skal sikre, at Herlev matriklen efterlever:
Endvidere sikres en pæn, ryddelig og velfungerende arbejdsplads.
Vejledningens anvendelsesområde er alle afdelinger på hele Herlev matriklen. Målgruppen er alt personale.
Generelt om rydelighed og bortskaffelse af genstande
Affald skal være sorteret korrekt jf. Herlev-matriklens retningslinier for affaldshåndtering.
Gang- og fællesarealer må ikke bruges til opbevaring af diverse genstande. Kun genstande, som har en funktion på arealet, må være der, eksempelvis stole og borde til patienter og pårørende i dertil indrettede venteområder på afdelingsarealer.
Inventaret skal opbevares på kontoret, depotet e.lign. ind til du selv bringer til det til Fordelingscentret eller får det afhentet (se nedenfor).
Mindre inventar: Afskaf i Fordelingscentret
Mindre inventar skal medarbejdere selv bortskaffe ved at bringe det til Fordelingcentret på etage 02 i kvadrat G2. Her er der opsat skilte, så det er nemt at sortere og bortskaffe mindre inventar.
Mindre inventar er: Elektronikaffald, Toner/Printerpatroner, Husholdningsmaskiner,Jern og metal, småt brændbart og lignende.
Større inventar: Opret en sag i Maximo
Større inventar bortskaffes ved at oprette en sag i Maximo, hvor du angiver typen af medarbejder som "Driftskontoret - bestilling af gardiner, inventar og sengeborde (DK)"
Større inventar er: Kontormøbler, Konferencemøbler, Køle-/frys elementer, Sofamøbler, Rulleborde, Billeder/Kunst og lignende.
Du kan se i kalenderen over bortskaffelsesdatoer på intranettet (link), hvilke dage der er mulighed for, at få fjernet større inventar fra din afdeling.
Håndhævelse af ryddelighed på gang- og fællesarealer
Service og Logistik gennemfører audits på ryddelighed, og på baggrund af disse kan der iværksættes ekstraordinære tiltag, hvor afdelinger eks. kan blive bedt om at forholde sig til forskellige genstande eller forhold på gang- og fællesarealer.
Afdelinger
Afdelinger er ansvarlige for at bringe mindre inventar til Fordelingscentret i 53G2 og bestilling afhentning af større inventar i Maximo.
Det gælder for alle afdelinger, at afdelingsledelsen er ansvarlig for, at der er ryddeligt på afdelingsarealer, og at genstande med en funktion er placeret i overensstemmelse med gældende regler.
Afdelingerne er ligeledes ansvarlige for at genstande til bortskaffelse er sorteret jf. Herlev-matriklens affaldsvejledninger.
Center for Ejendomme (Drift og Teknik)
Drift og Teknik ekspederer afhentningsbestillinger fra Maximoe og varetager sortering af møbler og inventar i brugbart og ikke brugbart. Møbler og inventar, som vurderes at kunne genbruges på hospitalet vil blive opbevaret på hospitalets møbeldepot.
Service og Logistik, Logistik- og Rengøringsenheden
Logistik- og Rengøringsenheden har ansvaret for, at stille opmærkede transportbure til rådighed for afskaffelse af mindre inventar i Fordelingscentret på 53H2.
Logistik og Rengøringsenheden har ligeledes til opgave at føre tilsyn med ryddelighed på gang- og fællesarealer.
Bortskaffelse af inventar og ekstraordinært affald (Herlev matriklen)
Dagrenovation og klinisk risikoaffald, bortskaffelse af
Arbejdsmiljøsitet på Herlev Hospitals intranet