At kunne anvende programmet WizardToArcus korrekt.
Bioanalytikere, sygeplejersker, teknikere og bioanalytikerstuderende, der arbejder med clearance.
Ikke relevant.
Programmet ligger som en genvej på skrivebordet og ser sådan ud, når det startes.
DAG 1:
Processen forløber over to dage. Første dag tages blodprøver og der skiftes status i Arcus så de aktuelle patienter har status ”afventer resultat”. Patientlisten trækkes ud ved at vælge dato vha. piletaster (den har valgt dags dato når programmet startes) og klikke ”Udtræk”. Programmet svarer med at fortælle, hvor mange patienter, der er (her er der 4).
Man skal nu bruge en papirliste med de numre prøverne skal sættes i. Man klikker på
” skriv patientliste” og får en liste som denne:
Programmet svarer med denne boks, når man skriver ud:
Blodprøverne sættes i Wizardtælleren i den angivne rækkefølge:
DAG 2:
WizardToArcus startes og patientlisten trækkes ud. Vælg datoen på dagen før, inden der trækkes ud. Her bør man være opmærksom på, at det er de samme patienter, der bliver trukket, således at der ikke mangler patienter eller er kommet nye til. Nummereringen af patientprøver vil være de samme under de beskrevne omstændigheder.
Man tilføjer fortyndingsfaktoren i feltet til dette, og trykker ”Overfør”. Har man glemt fortyndingsfaktoren skriver programmet:
Derefter åbner programmet en fildialogboks som nedenfor:
Her skal man blot trykke ”Åbn” til den forvalgte fil. (her er det 001219.csv)
Man har mulighed for at vælge en anden fil end den programmet har valgt ved at klikke på den, som man ønsker at bruge. Hold muse-cursoren hen over fil-navnet for at se dato og tidspunkt.
Programmet vil selv holde rede i, hvilket nummer den forventede datafil fra Wizardtælleren har og kontrollere, at den dato er den dato patienterne har fået taget blodprøven. Er det ikke tilfældet vil man se denne dialogboks:
Når data er overført svarer programmet med dette:
og man kan lukke programmet:
Man kan nu gå end i Arcus og tilføje de manglende data til de enkelte patienter, f.eks Sprøjtevægt før og efter. Se nedenfor.
Superbrugerne har ansvaret for at indholdet i denne instruks er korrekt og fyldestgørende. Den enkelte medarbejder har ansvaret for at kende og følge denne instruks.
LOV nr. 23 af 15/01/2018
BEK 669 af 01/07/2019
BEK 670 af 01/07/2019
BEK 671 af 01/07/2019
Ikke relevant.