Instruksen vedrører alle medarbejdere som bestiller varer, og alle portører i Varemodtagelsen, som modtager varer på Gentofte matriklen.
Varemodtagelsen opg.18.A. modtager:
Varer, som portørerne modtager i varemodtagelsen opg. 18A, bliver sorteret og pakket sammen med øvrige varer fra Regionslageret. Den korrekte adressering for disse varer er:
Gentofte Hospital
Gentofte Hospitals vej 1 kld.
2900 Hellerup
Via Varemodt. 18A
Afd. navn og leveringsadresse.
Rekvirentens navn og tlf. nr.
Varemodtagelsen opg. 18 A modtager ikke:
Haste-, køle- og kurervarer, som bliver leveret udenom Varemodtagelsen og direkte til rekvirenten, skal have følgende adressering:
Gentofte Hospital
Gentoftehospitals vej 1
2900 Hellerup
Afd. navn og leveringsadresse.
Rekvirentens navn og tlf. nr.
Rekvirenten kvitterer med underskrift ved modtagelse.
Varemodtagelsen kan henvise vognmænd til andre aflæsningssteder, hvis hospitalet eksempelvis skal have leveret et større parti IT-varer.
Modtagekontrol i Varemodtagelsen
Portørerne tæller antallet af pakker op og sammenholder antallet med fragtsedlen eller følgebrevet. Stemmer antallet ikke, så retter portørerne antallet på følgesedlen eller fragtbrevet. Dokumentation af afvigelser opbevares i 1 år.
Portørerne i Varemodtagelsen stempler med varemodtagelsens stempel på det medfølgende fragtbrev og kvitterer med initialer.
Returvarer
Alle varer, der skal retur til Regionslagret og Lyreco, sender portørerne med returseddel til kreditering via Varemodtagelsen opg.18.A. Afsender afdeling har selv ansvaret for, at informere leverandør om returvarer.
Portørerne henter returvarer ved det normale leveringssted, og afsender returvarer via Varemodtagelsen.
Varer, der er leveret direkte til rekvirenten fra leverandøren og som ønskes retur, sendes via vognmand eller med Postdanmark. Det er rekvirentens ansvar, at kontakte leverandøren for afhentning eller at bringe varen til Postafdelingen, og sende den.
Rekvirenten er ansvarlig for:
Portørerne i varemodtagelsen er ansvarlige for: