Modtagelse af varer i Varemodtagelsen, Gentofte MatriklenHospital

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Akkrediteringsstandarder
Bilag
 

 

Målgrupper og anvendelsesområde

Instruksen vedrører alle medarbejdere som bestiller varer, og alle portører i Varemodtagelsen, som modtager varer på Gentofte matriklen.

Tilbage til top

Definitioner

Fremgangsmåde

Varemodtagelsen opg.18.A. modtager:

  • varer, som er pakket til hospitalets afsnit fra Regionslageret
  • varer som er adresseret til Kildegårdsvej 28, 2900 Hellerup
  • varer fra: Lyreco, gls, Post-Danmark, IT-varer og værdiforsendelser
  • alle varer der er adresseret til Sterilcentralen opg. 1

Varer, som portørerne modtager i varemodtagelsen opg. 18A, bliver sorteret og pakket sammen med øvrige varer fra Regionslageret. Den korrekte adressering for disse varer er:

Gentofte Hospital

Gentofte Hospitals vej 1 kld.

2900 Hellerup

Via Varemodt. 18A

Afd. navn og leveringsadresse.

Rekvirentens navn og tlf. nr.

 

Varemodtagelsen opg. 18 A modtager ikke:

  • varer, der ikke har en fyldestgørende adresse, eller som ikke har et følgebrev eller en fragtseddel
  • køle-, haste- eller kurervarer
  • varer adresserede til: Centralkøkken opg. 22B, Drift & Teknik opg. 34, Klinisk Biokemisk opg. 005, men henviser til respektive vareindleveringer
  • breve, post, reklamer eller private forsendelser.

Haste-, køle- og kurervarer, som bliver leveret udenom Varemodtagelsen og direkte til rekvirenten, skal have følgende adressering:

Gentofte Hospital

Gentoftehospitals vej 1

2900 Hellerup

Afd. navn og leveringsadresse.

Rekvirentens navn og tlf. nr.  

 

Rekvirenten kvitterer med underskrift ved modtagelse.

Varemodtagelsen kan henvise vognmænd til andre aflæsningssteder, hvis hospitalet eksempelvis skal have leveret et større parti IT-varer.

 

Modtagekontrol i Varemodtagelsen

Portørerne tæller antallet af pakker op og sammenholder antallet med fragtsedlen eller følgebrevet. Stemmer antallet ikke, så retter portørerne antallet på følgesedlen eller fragtbrevet. Dokumentation af afvigelser opbevares i 1 år.

Portørerne i Varemodtagelsen stempler med varemodtagelsens stempel på det medfølgende fragtbrev og kvitterer med initialer.

Returvarer

Alle varer, der skal retur til Regionslagret og Lyreco, sender portørerne med returseddel til kreditering via Varemodtagelsen opg.18.A. Afsender afdeling har selv ansvaret for, at informere leverandør om returvarer.

Portørerne henter returvarer ved det normale leveringssted, og afsender returvarer via Varemodtagelsen.

Varer, der er leveret direkte til rekvirenten fra leverandøren og som ønskes retur, sendes via vognmand eller med Postdanmark. Det er rekvirentens ansvar, at kontakte leverandøren for afhentning eller at bringe varen til Postafdelingen, og sende den.

Tilbage til top

 

 

 

 

 

 

Ansvar og organisering

Rekvirenten er ansvarlig for:

  • at oplyse den korrekte leveringsadresse.
  • at kvittere for modtagelse af varer der leveres direkte, dvs. udenom Varemodtagelsen.
  • at sende returvarer retur til leverandøren, som vedkommende har modtaget direkte.
  • at informere leverandør om returvarer

Portørerne i varemodtagelsen er ansvarlige for:

  • at lave modtagekontrol på de varer, som bliver leveret korrekt til Varemodtagelsen
  • at registrerer afvigelser og opbevarer dokumentation i 1 år
  • at sende de returvarer tilbage leverandøren, som er leveret via Varemodtagelsen

Tilbage til top

 

 

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag