Opgaver ved opfølgende telefonopkald
Patienterne får udleveret dag/tid for telefonsamtale ved udskrivningssamtalen. Dette findes i besøgssammendraget (BES).
Sekretæren booker patienten i systemet.
Sygeplejersken tilgår telefonlisten og ringer kun én gang pr. patient. Hvis kontakt ikke opnås, lægges besked på telefonsvaren, hvor patienten opfordres til at kontakte os ved tvivlsspørgsmål vedrørende nedenstående emner.
Patienter på genoptræningsophold kontaktes ikke, da de er vejledt i kontakt jvf. symptomguiden.
Telefonopkaldet foretages med udgangspunkt i interviewguiden (Smartfrase tryghedsopkald), som indeholder følgende emner:
-
Smerter
-
Udskillelser
-
Ødem
-
Cicatrice, plaster, bandage
-
Andet (som bekymre patienten, feks. benlængdeforskel)
-
Kontaktsted ved behov
Dokumentation i Sundhedsplatformen se bilag.
Komplikationer
Hvis der vurderes behov for ambulant kontrol, konfereres dette med den koordinerende sygeplejerske i ambulatoriet eller den vagthavende læge.
Tilbage til top