Telefonkonsultation ved kontinenssygeplejerske

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Akkrediteringsstandarder
Bilag
 


Målgrupper og anvendelsesområde

Instruksen er primært henvendt til personalet i der urogynækologiske team og har til formål, at beskrive kontinenssygeplejerskens faglige opgaver ved en telefonkonsultation hos patienter efter de nedenfor nævnte behandlinger.

Desuden er det formålet at sikre, at patienten bliver kontaktet telefonisk på et aftalt tidspunkt, som opfølgning på behandling.

Tilbage til top


Definitioner

 

Tilbage til top


Fremgangsmåde

Information til patienten og booking af tid til telefonkonsultation

Patienten informeres om dato og tidspunkt for opringning. Det understreges overfor patienten, at hun ikke skal møde frem i ambulatoriet, men at sygeplejersken ringer patienten op.

Patienten informeres om, at vi ringer op på et ca. tidspunkt (indenfor en time).

Booking

Telefonkonsultation tilbydes

1. Efter TVT

2. Efter Bulking

3. Efter operation for prolaps

Der kan evt. spørges til og informeres om:

4. Efter medicinsk behandling

5. Efter oplærning i RIK

6. Efter oplægning af vaginalring

 

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Den urogynækologiske klinikledelse er primært ansvarlig for at indholdet i denne instruks er kendt og efterleves.

Kontinenssygeplejerskerne skal sikre kvalitet og kontinuitet i de nævnte patientforløb ved at tilbyde og udføre telefonkonsultation som beskrevet.

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Instruks: Incontinens urinae, TVT - plastik

Instruks: Incontinentia urinae, Injectio Alloplastica Bulkamid - (KDV 20) (Bulkamid)

Instruks: Vaginalring, ringskift hos kontinenssygeplejerske

Instruks: Vaginalplastik, sygepleje

Instruks: Selvkateterisation, RIK

Tilbage til top
 


Bilag

 

Tilbage til top