Instruksen beskriver, hvem der opfylder og rengør ikke-patientnært apparatur, hvor ofte det gøres og metoden til rengøringen, samt dokumentation.
Målgruppen er Social-og Sundhedsassistenter og sygehjælper på fødegangen 54J1/J2 og 54K1/K2.
Sikre at Dropvognene dagligt opfyldes svarende til indholdsoversigten, således at utensilier er tilgængelige til hver en tid, og at indholdet ikke overskrider holdbarhedsdatoen. Endvidere sikre at Dropvognen rengøres korrekt i afstemte intervaller.
Ikke patientnært apparatur: apparatur eller udstyr, der ikke er i direkte kontakt med patienten i dagligdagen.
Wet Wipe: Engangs rengørings- og desinfektionsklud – se hospitalsvejledningen Desinfektion med Wet Wipe Triamin
Dropvognene er placeret i J1, J2 og K1.
Opfyldning:
Indholdet i vognene er ens og indholdet er beskrevet med de laminerede fotogengivelser, som hænger på vognens side (indsat som billeder i instruksen hér)
Vognene opfyldes dagligt alle ugens dage, kvitter på Tjeklise på siden af vognen.
Rengøring:
Vognens bordflade skal rengøres mellem hver patient og ved forurening.
Dropvognen skal tømmes og rengøres hver 4. uge, kvitter på Tjekliste på siden af vognen.
I forbindelse med rengøring kontrolleres holdbarhed af remedier på vognen.
Metode og midler
Dropvognen tømmes og rengøres med gul Wet Wipe.
Skufferne fyldes på ny, således at vognen er klar til brug.
###TABEL_1######TABEL_2###
Afsnittet er ansvarlig for opfyldningen og rengøring af dropvognen. Opfyldnings og rengøringsopgaven varetages af SoSu-assistenter og sygehjælper.
Afdelingsledelse og afsnitsledelse er ansvarlig for at instruksen er implementeret.