Jubilæum
I Region Hovedstaden markeres 25, 40 og 50 års ansættelse med jubilæumsdiplom og gratiale på 10.200 kr. Den enkelte ansatte beslutter selv, om deres jubilæum skal offentliggøres på hospitalet.
Region Hovedstaden har ansvar for at:
- udfærdige jubilæumsdiplom
- afholde jubilarfest én gang årligt
- overrække Dronningens fortjenstmedalje (sker fire gange årligt)
Hospitalsdirektionen har ansvar for at:
Center for HR og Uddannelse har ansvar for at:
- sikre en korrekt beregning af jubilæumsanciennitet
- sende afdelingsopdelt jubilaroversigt til leder med information om bl.a. jubilæumsdiplomer og fortjenstmedalje
- sende samlet jubilaroversigt for Herlev og Gentofte Hospital til Direktionssekretariatet (HGH-FP-Hospitalsdirektionen)
- udfylde ansøgningsskema til Dronningens fortjenstmedalje og videresende skema til leder. Ved 40-års jubilæum kan der indstilles til Dronningens Fortjenstmedalje såfremt kriterierne er opfyldt og medarbejderen og lederen ønsker indstilling.
- CHR gennemgår ca. 8 måneder før jubilæumsdatoen personalesagen for at se, om medarbejderen opfylder kriterierne. Afdelingslederen vil derefter blive kontaktet om, hvad en evt. indstilling skal indeholde.
- fremsende jubilæumsdiplom til leder (evt. anden kontaktperson)
- indsætte jubilæumsgratiale på jubilarens NemKonto.
Afdelingsledelsen har ansvar for at:
- følge Center for HR og Uddannelses anvisninger ift. jubilaroversigt
- følge Center for HR og Uddannelses anvisninger ift. fortjenstmedalje, herunder fremsende ansøgningsskema inkl. motiveret redegørelse for ansøgning, til Sundheds- og Ældreministeriet
- aftale med den ansatte, om der ønskes reception. Afdelingsledelsen kontakter Forplejningen herom senest 1 måned før jubilæumsdatoen. Udgiften afholdes af afdelingen. Læs mere om forplejning på intranettet:
- bestille/indkøbe vingave og lykønskningskort
- Overrække jubilæumsdiplomet, samt vingave og lykønskningskort.
- Overveje at invitere direktionen i anledning af 50 års jubilæer.
Forplejningen har ansvar for at:
- reception organiseres efter de for Herlev og Gentofte Hospital gældende standarder
- koordinere reception med Hospitalsdirektionen, såfremt det er et medlem af en afdelingsledelse, der har jubilæum
Den ansatte har ansvar for at:
- Center for HR og Uddannelse ved ansættelsen modtager dokumentation fra tidligere ansættelser, der kan medregnes i jubilæumsancienniteten
- på forespørgsel at oplyse, om vedkommende ønsker at modtage Dronningens fortjenstmedalje (gælder kun for 40 eller 50 års jubilarer)
- meddele afdelingsledelsen, hvorvidt vedkommende ønsker reception efter hospitalets standard herfor
Afskedsreceptioner
Ansatte, som har været ansat på henholdsvis Herlev og Gentofte Hospital i mindst 10 år, kan ved overgang til efterløn/pension afholde afskedsreception betalt af afdelingen.
Direktionen kan beslutte, om der skal afholdes reception for afdelingsledelser, der ikke har været ansat i mindst 10 år.
Direktionen og pågældende afdelingsledelse står for at arrangere afskedsreception for afgående afdelingsledelse. Direktionen betaler for arrangementet.
Til afskedsreceptionen kan der bestilles forplejning svarende til et jubilæum.
Afdelingsledelsen har ansvaret for at aftale med den ansatte, om afskedsreception ønskes.
Dispensation til servering af alkoholiske drikke
Generelt er der forbud mod servering af alkoholiske drikke i arbejdstiden.
Direktionen kan give dispensation, så afdelingsledelserne i forbindelse med arbejdstidsophør og i ikke-patientnære områder kan tillade, at der serveres ét glas ved særlige lejligheder.
Send en ansøgning om dispensation til servering af alkoholiske drikke til Direktionssekretariatet (HGH-FP-Hospitalsdirektionen).