Anæstesipersonale og social- og sundhedsassistenter på COP og rengøringsmedarbejdere fra Serviceafdelingen på Gentofte Hospital.
At beskrive procedure for rengøring af anæstesiapparat, anæstesikommode, pc, sprøjtepumper, blodvarmer, varmeblæser, defibrillator mm.
At beskrive, hvor og hvornår rengøring skal dokumenteres i rød mappe på hver enkelt COP.
Mellem rengøring: Rengøring mellem hver patient.
Slutrengøring: Rengøring, når det planlagte dagarbejde er slut.
Grundig rengøring: Rengøring hver 3. måned, hver 6. måned, 1 gang årligt eller efter reparationer på anæstesiapparatur. Anæstesiapparat, Dräger, Primus, rengøring af apparatets indvendige ventilationsdele
Rengøringsmedarbejdere fra Service og Logistik på COP: Rengøringsmedarbejder, som er instrueret og oplært i funktionen. På hverdage mellem kl.07:00 - 15:00 varetages rengøringen af anæstesiapparatur af rengøringsmedarbejder fra Serviceafdelingen.
Social- og sunhedsassistent: Special oplært social- og sundhedsassistenter fra Sterilforsyningen.
COP: Central operationsgang.
WetWipe: Desinfektionsklude (gul) anvendes i hele rengøringsprocessen. Ved rengøring efter isolationspatienter anvendes WetWipe med klor (hvid) Se Desinfektion med Klor.
###TABEL_2###
Faglig ansvarlig for apparatur, på anæstesiområdet, har ansvar for i samarbejde med afsnitsledelsen at implementere vejledningen.
Social-og sundhedsasistenter, rengøringsmedabejdere fra Serviceafdelingen og anæstesipersonale har ansvar for at kende og følge vejledningen.
Desinfektion med Wet Wipe Triamin
Medicoteknisk apparatur og udstyr - Rengøring og desinfektion
Anæstesiapparat, Dräger, Primus, rengøring af apparatets indvendige ventilationsdele
Manuel rengøring af fiberskoper efter alm.bruge.docx
Råd og anvisninger om rengøring og desinfektion af fleksible endoskoper, 2019