Kommunikation ved overflytning af indlagt patient

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

Formål

At sikre, at indlagte patienter som bliver flyttet mellem adelinger og/eller matrikler på HGH ikke bliver "tabt" ved overflytning. Terapeuterne har til opgave at udføre den rette kommunikation mellem afdelinger/matrikler på HGH så en indlagt patient ikke bliver "tabt" pga. overflytning.

Tilbage til top

Målgrupper og anvendelsesområde

Vejledningen gælder kun for HGH. Målgruppen er alle terapeuter og sekretærerne i afdeling for Fysio- og Ergoterapi. 

Tilbage til top

Definitioner

Fremgangsmåde

Ved overflytning af indlagt patient skal følgende udføres:

 

Terapeut fra afsendende afdeling (hvis man har haft patienten i behandling):

  1. Terapeutisk status notat, inkl. vurdering af fortsat terapeutisk behov, samt anbefaling om stillingtagen til terapi v. stuegang.
  2. Meddelelse i In-basket til sekretærpulje om, at denne patient er flyttet afdeling/hospital. Gerne inkl. hvilken afdeling patienten overflyttes til.

Modtagende sekretær:

  1. Hvis ikke der står i In Basket beskeden, hvor patienten overflyttes til, slås der op i patientens journal for at se, hvilken afdeling patienten er blevet indlagt på. Sender derefter In-basket besked til rette afdelingsterapeut samt rette terapeut-pulje.

Terapeut i modtagende afdeling (den, der skal varetage behandlingen på den nye afdeling):

  1. Efter meddelelse i In-basket orienterer terapeuten stuegangslægen om henvendelse og beder om stillingtagen til best./ord. Dette dokumenteres i patientjournalen.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag