Sundhedspersonale på Behandling for Nyfødte (neonatalafsnit, E110N), Børne- og Ungemodtagelsen, Fødegang, Graviditet og Barsel, sengeafsnit 1 og 2, Operationsgang (sectiostuer) og Opvågning.
Neo-kommode: Vogn med remedier til akut behandling af nyfødte børn (se under ”Placering” og ”Indhold”). Består af en overdel med gennemsigtige små skuffer og en underdel med 4 store skuffer.
Alle neo-kommoder indeholder remedier til følgende akutte procedurer:
Yderligere skal der være følgende tilgængeligt lige i nærheden eller på selve kommoden:
Maskine (Thopaz) med tilbehør til kontinuerlig/ aktiv pleuradrænage findes kun på Behandling af Nyfødte (blåt skab nr. 22 ved stue 23). Oplysning om hvor remedierne kan findes, skal på det enkelte afsnit være tydeligt beskrevet og tilgængeligt for alle (fx som en lamineret seddel i skuffen "Pleura-drænage" i neo-kommoden).
Neo-kommoden består af en overdel og en underdel.
Overdelen består af klare små skuffer med remedier til væske og medicin, dropanlæggelse og fiksation samt enkelte remedier til monitorering og intubation.
Underdelen består af 4 skuffer med indhold svarende til teksten uden på skuffen.
På selve bordpladen er placeret en beholder med remedier til blodprøvetagning (syre/base-måling i rør).
De enkelte afsnit kan evt. placere én ekstra beholder med andre nødvendige remedier (ex: akutkort på medicinblandinger, splitter til "låsning" af kommoden).
Spørg i afsnittet.
Spørg i afsnittet.
Spørg i afsnittet.
Alle 7 neo-kommoder er identiske.
Underdelen er plomberet og brydes ved akut behov samt ved den ugentlige kontrol (se nedenfor).
Al medicin i skufferne skal ligge i originalemballage.
Plomberingen brydes én gang om måneden for kontrol.
Adrenalin opbevares ikke i originalemballagen, men opbevares i neo-kommoden, påtegnet dato for udløb.
Det enkelte afsnit har ansvar for opfyldning og kontrol.
Det enkelte afsnit ekspliciterer, hvordan og hvilke af de enkelte remedier der anskaffes. Behandling af Nyfødte kan være behjælpelig med udlevering af specialvarer efter aftale med ansvarshavende sygeplejerske, tlf. 8-1331, som henviser til klinisk sygeplejespecialist, koordinator eller afdelingssygeplejerske, der vil hjælpe med at finde materialerne.
I dagvagten har den sygeplejerske, der står for at modtage akutte børn (M1), særligt ansvar for at følgende bliver gjort:
Kommoden tjekkes dagligt, når akutstuen også gennemgås. Den ansvarlige sygeplejerske er ansvarlig for følgende:
I dagtiden har den social- og sundhedsassistent, der møder i dagvagt, ansvaret for følgende:
I dagtiden har den koordinerende jordemoder/sygeplejerske, der møder i dagvagt, ansvaret for følgende:
Det daglige ansvar for korrekt opfyldning af neokommoden ligger hos anæstesi-sosu, som har 8-2166 telefonen. Sosu-gruppen har mappe i anæstesidepot indeholdende neo-kommodens indholdsfortegnelse samt dokumentationsskemaer.
Yderligere findes neo-kommodens indholdsfortegnelse i anæstesisygeplejerskens 8-9001 mappe, som findes i forrum til operationsstue 11 og 12.
Ansvar hos anæstesi-sosu:
Ansvar hos anæstesisygeplejerske:
Udfyldte kontrolskemaer skal afleveres til klinisk udviklingssygeplejerske hos anæstesien.
Opvågningssygeplejerske kontrollerer dagligt:
Den første hverdag i måneden skal opvågningssygeplejerske yderligere:
Daglig kontrol dokumenteres med initialer på tjeklisten for daglige gøremål i Opvågning.
Fagligt ansvarlige sygeplejersker i Opvågning har ansvar for:
De enkelte afsnitsledelser har ansvar for struktur og organisering vedrørende opfyldning og sikkerhed omkring neo-kommoden.
Der må ikke ændres i neo-kommodens indhold uden konsensus fra øvrige afsnit.
Der sker ingen ændringer omkring neo-kommoden, uden at alle fagligt ansvarlige er orienteret. Ændringer kommer kun gennem de faglige ansvarlige (se nedenfor).
De fagligt ansvarlige på Behandling af Nyfødte har ansvaret for revidering af VIP-dokumentet samt bilag. Relevante ansvarlige personer i de enkelte afsnit har ansvar for at holde sig ajour med ændringer ved at abonnere på VIP-vejledningen og bliver derved orienteret via mail, når ændringen er trådt i kraft. Udsendelse af mail til de ansvarlige ledelser, når ændringen er trådt i kraft. Efterfølgende har de ansvarlige på de enkelte afsnit ansvaret for at få ændringen gennemført.
NEO-KOMMODE Indhold OVERDEL 290121.pdf
NEO-KOMMODE Indhold SKUFFE 1 290121.pdf
NEO-KOMMODE Indhold SKUFFE 2 290121.pdf
NEO-KOMMODE Indhold SKUFFE 3 290121.pdf
NEO-KOMMODE Indhold SKUFFE 4 290121.pdf
Logbog daglig kontrol af neo-kommode 290121.pdf
Logbog ugentlig kontrol samt kontrol efter brug af neo-kommode uge 1-26 290121.pdf
Logbog ugentlig kontrol samt kontrol efter brug af neo-kommode uge 27-52 290121.pdf