Telefoni, BoH

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Akkrediteringsstandarder
Bilag
 

Formål

Formålet er at opretholde

Den tværgående vejledning indeholder:

Tilbage til top


Målgrupper og anvendelsesområde

Vejledningen omfatter

Tilbage til top


Definitioner

 

Tilbage til top


Fremgangsmåde

Almindelig dagligt brug af telefoni

Alle fast installerede telefoner, bærbare telefoner (DECT) og mobiler fungerer i henhold til klassificering.

 

Brug af telefoniplan

Telefoniplaner omfatter procedure til brug i tilfælde af større driftsforstyrrelse i telefoni. (henvisning til link med telefoniplan)

 

Information

Informationen er døgnbetjent og kan kontaktes lokalt fra alle telefoner. Enten via omstillingsbord – tryk 99,  eller lokaltelefon 70200. 

Alarmer meldes via alarmtelefon 2222.

Åbning og lukning af patienttelefoner i henhold til hviletider foretages automatisk af telefoncentral.

Vagthavende personale, der er omfattet i alarmfunktion, er indkodet i alarmmodul ECC.

Personale der har tildelt personlig dect telefon, bærer yderligere en vagtdect. 

 

Telefoniområdet på Bornholms Hospital omfatter:

  1. MX_ONE telefoncentral

Via telefoncentralen opretholdes telefoniforbindelse til og fra hospitalet samt internt på hospitalet. Centralen huser også et alarmmodul ECC, Overfaldsalarm SOS, Baseovervågning program OMP.

  1. Trådløst telefoni (DECT)

Jævnt fordelt i alle hospitalets bygninger er der monteret basestationer, der sikre mulighed for afvikling af trådløs telefoni.

Hospitalet råder over et antal trådløse håndsæt. Der findes 2 forskellige typer håndsæt

DECT tilbydes hovedsageligt til vagtpersonale/-funktioner og til personer, der er meget mobile og har store kommunikationsbehov.

  1. Stationære telefoner

Hospitalet råder over både analoge og digitale telefoner.

Desuden findes der en fax i hver afdeling.

Alle indlagte patienter har deres egen telefon ved sengen. Telefonen er åben for opkald til fastnettelefoner i Danmark. Brug af patienttelefoni er gratis.

Derudover findes der mønttelefoner i cafeteria og skadestues venterum.

  1. Mobiltelefoner

Se link ”Brug af mobiltelefoner på Bornholms Hospital”

Ansatte på hospitalet tilbydes mobiltelefoner efter gældende retningslinjer.

  1. Telefonist system

Med henblik på at sikre en god telefonbetjening er installeret et CMG NOW omstillingsprogram, der sikrer en snitflade mellem telefoncentral og opkaldsmodtagerens outlook(kalender).

Samt CMG DM database program til vedligehold af oplysninger, der skal fremgå af CMG NOW

  1. Alarmmodul

Med henblik på at håndtere akutfunktioner som hjertestop, traume, grad 1 sectio, brand, anden ulykke er der installeret et alarmmodul ECC.

Via et overfaldsalarm program SOS, giver modulet også mulighed for at stedfæste, hvor en alarmerende person befinder sig fysisk. 

 

Generelle bestemmelser for telefoni:

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Afdelingsledere er ansvarlig for implementering af vejledning i deres respektive områder.

Leder af Informationen er ansvarlig for at ajourføre vejledning samt implementering af afledte detailbeskrivelser i afdelingen.

Ved udlevering af telefoner og personsøgere giver Informationen mundtlig instruks og skriftlige vejledninger.

Informationen er ansvarlig for drift af ovenstående, herunder:

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Tilbage til top


Akkrediteringsstandarder

Tilbage til top


Bilag

Tilbage til top