Nøgler

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

Formål

Sikre at registrering og tildeling/indlevering af nøgler udføres ensartet og i overensstemmelse med Bornholm Hospitals gældende regler for adgangskontrol.

Tilbage til top

Målgrupper og anvendelsesområde

Alle ansatte på BOH

Tilbage til top

Definitioner

Fremgangsmåde

Teknisk afdeling

  • Registrering og opbygning hos Teknisk afd. sekr.

Afdelingsledelsen

  • Bestilling i skriftlig form til Receptionen.
  • Navn på ansatte, hvor de er ansat og hvilken nøgle der ønskes udleveret.

Den enkelte medarbejder

  • Nøgler kvitteres for og afhentes i receptionen.
  • Nøgler indleveres i Receptionen når ansættelse stopper.

Receptionen administrerer udlån

  • Registrering og tildeling af nøgler efter skrivelse fra afdelingsledelsen eller samarbejdspartner.
  • Ved meget kort udlån kvitteres på ”grøn udlånsliste”.

Ved kort udlån opbevares nøglekvittering i mappen ”Kort udlån”.

Ved længerevarende udlån opbevares nøglekvittering i mappen ”Udlån nøgler”.

  • Apoteksnøgle udleveres kun ved udfyldt nøglerekvisition og kun til sygeplejersker.
  • Håndværkere, samt alle eksterne kvitterer på hvid udlånsliste.
  • Samtlige nøgler opbevares i aflåste nøgleskabe i Receptionen. Al udlån foregår herfra.

De nøgleansvarlige i Receptionen og teknisk afdelingssekretær har tilladelse til bestilling af nye nøgler.

Der betales ikke længere depositum, men er der betalt depositum, bliver det udbetalt kontant, når Receptionen modtager de udlånte nøgler igen. Nøglekvittering sendes til bogholderi, som bilag for kontant udbetaling af depositum.

Nøgler til garderobe udleveres og registreres af linneddepot første gang de tildeles.
Når en medarbejder stopper på BOH, skal de aflevere nøglerne i linneddepotet eller i Receptionen.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag