Når du har fundet et relevant kursus, udfyldes en kursusansøgning med en motiveret begrundelse samt ca. pris for kurset, transport og ophold.
Den motiveret ansøgning skal indeholde følgende:
- Hvad er behovet for min kursusdeltagelse?
- Hvad vil jeg specielt lære?
- Hvordan vil jeg formidle det lærte?
- Hvordan vil jeg anvende det lærte?
Din nærmeste leder skal godkende kursusansøgningen i forhold til faglig relevans og at arbejdsplanen tillader det. Der opfordres til at man tager af sted med kollegaer fra andre faggrupper og at man søger i så god tid som muligt.
Husk at der også skal ansøges om kurser der kun kræver tjenestefrihed med løn og for uddannelsesdage for speciallægerne.
Ansøgningen afleveres herefter med tilhørende program til afdelingsledelsessekretær Mai-britt Krogh. Alternativt kan den sendes pr. mail til: ###EMAIL###
Ansøgningen vil blive behandlet løbende og den endelige godkendelse sker i afdelingsledelsen. Når ansøgningen er “behandlet” giver afdelingsledelsessekretæren ansøgeren besked pr. mail.
Ansøgeren skal herefter selv sørge for at informere de respektive vagtplanlæggere af hensyn til vagtplanlægningen.
Transport m.v. skal bestilles via TUR. Afdelingsledelsessekretær Mai-britt Krogh, Forskningssekretær Bettina Thestrup og uddannelsesansvarlig radiograf Maj Grevy Ejstrup har adgang til også at bestille for andre. Man må gerne selv tilmelde sig kurset. Evt. kursusgebyr og andre udlæg i forbindelse med kurset samt diæter refunderes efter kurset via TUR.
Vidensdeling efter kurset – det er vigtigt at resten af afdelingen lærer af din nye viden efter kurset. Hvis du har været på kursus, skal du efterfølgende holde et kort oplæg for din faggruppe om hvad du har lært. Hvis du har været på kongres, skal du efterfølgende skrive til nyhedsbrevet og gerne fremlægge til et fredagsmorgenmøde.