Klagesag (eller andre faktuelle sager) på personale på Røntgenafdelingen

Afdelingledelsessekretæren drøfter med kvalitetskoordinator og/eller ledende overradiograf/overlæge hvordan sagen skal håndteres.

Ledelsen er ansvarlig for overholdelse af den lovpligtige frist til besvarelse.
Kvalitetskoordinator har styr hvilke sager der ligger i afdelingen. Klagesager og korrespondancer om disse bliver arkiveret i WorkZone.

Der skal i de fleste sager anskaffes materiale, for at få overblik over sagens forløb på Røntgenafdelingen.

Typisk skal følgende findes frem:
Billeder (evt. i pdf-format)
Beskrivelser
Oversigt fra RIS (IMPAX Shceduling)
Kontinuation (OPUS/KISO)
Henvisninger
evt. andet relevant

Kvalitetskoordintoren og/eller den ledende overlæge/ overradiograf retter henvendelse til den/de implicerede parter, som bliver bedt om at beskrive hændelsesforløbet.

Der afholdes dialogsamtaler efter den regionale vejledning. (se link)

Kvalitetskoordinator og den ledende overlæge/overradiograf sender beskrivelsen af hændelsesforløbet og egne kommentarer retur til de respektive instanser. Dette bør sendes fra afdelingspostkassen (sikker-postkasse)

Afdelingsledelsessekretær eller kvalitetskoordintor arkivere sagen i Workzone.