Arbejdsgange til identifikation og fix af manglende patienter i IBC.
Som det første skal de patienter, der ikke er kommet fra RIS/Scheduling til IBC identificeres. Det gøres ved at trække en patientliste i IBC og sammenligne den med en tilsvarende patient liste fra QPlanner (RIS).
Når en manglende patient er identificeret, skal man i IBC tjekke om patienten tidligere har fået trukket en sprøjte op til en undersøgelse, som patienten ikke er kommet til – og i IMPAX Scheduling (patient historik) tjekke om patienten har fået ombooket en tidligere undersøgelse. Hvis det er tilfældet skal sprøjten fejles i IBC.
Herefter skal man gemme patienten igen i IMPAX Scheduling, så en ny HL7 besked sendes til fra Scheduling (RIS) til IBC.
I IBC:
Vælg faneblad ’Reporting’ → ’Patients’ → ’Patient List’. Indtast morgendagens dato, vælg ’Exam. name’ og tryk ok. Vælg ’export’ ikonet → ’CSV file…’ og tryk ok. I det nye vindue gemmes med filnavn ’IBC’. Tryk gem. (stien er P:\KFNM\Patient\igangværende).
I QPlanner:
Tryk på den blå tragt og vælg dernæst "BBH Radiofarmacilisten (UDEN PET)" fra listen. Dato to er sat til automatisk at være den følgende dag.
I IBC:
Vælg faneblad ’Patients’ → ’Patients’. I det nye vindue vælges ’Search’. Indtast cpr nr og tryk ok. Dermed kommer alle patientens tidligere og/eller fremtidige undersøgelser frem. Highlight den undersøgelse/sprøjte patienten ikke har fået (er udeblevet fra) og tryk på ’Failed’.
I det nye vindue noteres grunden til at patientsprøjten skal markeres som fejlet (f.eks. ’Patient ombooket pga. sygdom eller lign.) Tryk ok og ’yes’. Og tryk ok. Nu er den specifikke sprøjte markeret som fejl og patienten kan nu få den ombookede patientsprøjte/undersøgelse fra RIS til IBC.
I IMPAX Scheduling:
Vælg bookingen → tryk ’Ombook…’ → tryk ‘Bekræft…’ → skriv ’IBC’ i årsagskategorien → tryk ’Bekræft…’ Hermed sendes nu HL7 besked fra RIS til IBC og patienten kommer på patientlisten i IBC.