hjælpemidler, varige, bestilling af - BFH

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Bilag
 

Formål

Udarbejdelse af procedurer for bestilling af varige hjælpemidler på Bispebjerg Hospital.

Tilbage til top

Målgrupper og anvendelsesområde

Denne kliniske vejledning anvendes af ergoterapeuter og fysioterapeuter ansat på Bispebjerg- og Frederiksberg Hospital.

Tilbage til top

Fremgangsmåde

Københavns kommune:

Udskrivningsbetingede varige hjælpemidler ansøges via KBH’s ansøgningsskemaer (se bilag 1).

I ansøgningsskemaet skrives HDMI nummeret på hjælpemidlet, der ansøges om (se bilag 2), som derefter sendes som sikker mail til ###EMAIL###.  Gerne dagen før kl. 12, hvis pt. skal nå at have det den efterfølgende dag.

Frederiksberg Kommune:

Hjælpemidler til Frederiksberg kommune gøres på følgende måde:

  • Ansøgningsskema i word-dokument udfyldes (se bilag 3)
  • Kopieres over i en korrespondancemeddelse i SP
  • For at lave en korrespondancemeddelse: Tryk på kommunikation à Ny kommunikation à Vælg træning/forebyggelse (5) à Vælg klinisk korrespondancemeddelse à Vælg emnet ”Hjælpemidler” under årsag à Kopier skema ind og tryk send nu
  • Dagen før inden 12, hvis pt. skal nå at have det den efterfølgende dag.

 

Ved boligændringer såsom greb, nødkald mm, kan afdelingernes sygeplejersker tilføje dette i PFP ved udskrivelse, hvorefter det vil blive bestilt via kommunen.

Hvis dette ikke er muligt, sendes en ansøgning til sagsbehandlende ergoterapeut i lokalområderne (se bilag 4.) for Københavns kommune via ansøgningsskema (se bilag 5). 

Til Frederiksberg kommune gøres det samme som ved ansøgning af hjælpemidler i SP.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Fysioterapeuter og ergoterapeuter har ansvar for at bestille de rette hjælpemidler samt dokumentere dette i SP.

Tilbage til top

Bilag