Denne kliniske vejledning anvendes af ergoterapeuter og fysioterapeuter ansat på Bispebjerg- og Frederiksberg Hospital.
Københavns kommune:
Udskrivningsbetingede varige hjælpemidler ansøges via KBH’s ansøgningsskemaer (se bilag 1).
I ansøgningsskemaet skrives HDMI nummeret på hjælpemidlet, der ansøges om (se bilag 2), som derefter sendes som sikker mail til ###EMAIL###. Gerne dagen før kl. 12, hvis pt. skal nå at have det den efterfølgende dag.
Frederiksberg Kommune:
Hjælpemidler til Frederiksberg kommune gøres på følgende måde:
Ved boligændringer såsom greb, nødkald mm, kan afdelingernes sygeplejersker tilføje dette i PFP ved udskrivelse, hvorefter det vil blive bestilt via kommunen.
Hvis dette ikke er muligt, sendes en ansøgning til sagsbehandlende ergoterapeut i lokalområderne (se bilag 4.) for Københavns kommune via ansøgningsskema (se bilag 5).
Til Frederiksberg kommune gøres det samme som ved ansøgning af hjælpemidler i SP.
Fysioterapeuter og ergoterapeuter har ansvar for at bestille de rette hjælpemidler samt dokumentere dette i SP.