Vejledningen henvender sig til modtageteamet på Akut Vurderingsafsnit (AVA); den visiterende sygeplejerske og modtagesekretæren.
Vejledningen henvender sig til modtageteamet på Akut Vurderingsafsnit (AVA); den visiterende sygeplejerske og modtagesekretæren.
At understøtte en ensartet og korrekt kommunikation mellem modtagesekretæren og den visiterende sygeplejerske.
At understøtte en fælles standard for tværfaglig arbejdsgang mellem modtagesekretæren og den visiterende sygeplejerske.
At sikre en god og velkommende modtagelse for alle patienter på AVA.
Dagvagt og aftenvagt: Ved meldingen af nye patienter i dagvagt og aftenvagt fra CVI og AKM, ringes ikke fra visiterende sygeplejerske til modtagesekretær.
Ved patienter meldt fra AKM reserverer visiterende sygeplejerske stue på afdelingsoversigten i Sundhedsplatformen (SP), således at modtagesekretær har overblik over hvor patienten skal følges hen.
Ved patienter meldt fra CVI kan både modtagesekretær og visiterende sygeplejerske reserverer stue på afdelingsoversigten i SP.
Nattevagt: Ved meldingen af nye patienter i nattevagt fra både AKM og CVI ringes til modtagesekretær. Stue reserveres på afdelingsoversigten i SP af visiterende sygeplejerske.
Kommunikation ved modtagelse af patienter, udover AKM og CVI:
Modtages melding om patienter fra andre steder end AKM eller CVI ringes/kommunikeres fra visiterende sygeplejerske til modtagesekretær. Dette for at sikre god modtagelse af patienten. Stue reserveres på afdelingsoversigten i Sundhedsplatformen af visiterende sygeplejerske.
Omdirigeringer mellem AKM og AVA: (Samme procedure gælder med omdirigeringer mellem AVA og AKM) CPR. nr. på patienten meddeles fra visiterende sygeplejerske til modtagesekretær straks. Ved omdirigeringen mellem visiterende sygeplejerske i AKM og AVA, aftales hvilken sekretær der opretter og/eller laver behandlingskontakten om i SP.