Teknikerbesøg

Målgrupper og anvendelsesområde

 Alle der anmelder nedbrud og fejl på afdelingens apparatur.

 Teknikere, der kommer i afdelingen i forbindelse med nedbrud eller fejl på afdelingens apparatur.

Tilbage til top

Definitioner

Medusa: Medikoteknisk enheds sagsstyringssystem.

Koordinerende kontaktperson: En der kan kontaktes telefonisk og kan lave aftale om tidspunkt for besøg

Besøgs-kontakt person: Den person, der skal have kontakten med tekniker under besøget. Ofte en superbruger, koordinator eller anden person, der har særligt kendskab til den pågældende fejl e.l.

 

Tilbage til top

Fremgangsmåde

 

  • 2. Kontakt lokalt medioteknisk- team telefonisk tlf. nr. ###TELEFON### eller ###TELEFON###

      
  • Medikoteknisk afdeling vurderer om tekniker rekvireres med det samme, eller de først ønsker selv at se på problemet.
     
  • Når enten vi eller medikoteknikkerne rekvirerer en tekniker, oplyses det interne apparaturnummer samt navn og telefonnummer på den koordinerende kontaktperson (eks. faglig koordinator eller afdelingsbioanalytiker).
     
  • Teknikeren ringer til den koordinerende kontaktperson og aftaler, hvornår teknikker ankommer til afdelingen.

    Ved ankomst tager teknikeren kontakt til kontakt personen, så denne ved, at teknikeren er på stedet, og evt. kan uddybe fejlmelding e.l.

  • Leverandøren skal altid sende servicerapport til Medikoteknisk afdeling.

  • NB. Der kan ikke betales fakturer uden at der forelægger en service rapport fra leverandøren og en rekvisition med nr. fra Medikoteknisk afd.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Akkrediteringsstandarder

Bilag