Nedenstående IT-funktioner supporteres primært af ###NAVN###
Kontaktpersoner
Support hos CGI
###NAVN### tlf.: ###TELEFON### ###EMAIL###
Support: ###TELEFON### ###EMAIL###
CIMT
Service desk ###TELEFON###
Drift ved nedbrud ###TELEFON###
Patologi driftsansvarlig ###NAVN###, tlf.: ###TELEFON###, ###EMAIL###
Paraklinik driftsansvarlig ###NAVN###, tlf.: ###TELEFON###, ###EMAIL###
Paraklinik driftsansvarlig ###NAVN###, tlf.: ###TELEFON###, ###EMAIL###
CIMT servicedesk portal: (Heri oprettes sager til CIMT servicedesk )
https://regionh.service-now.com/ess/
Der bør altid oprettes en sag i CIMT servicedesk portal, så man har et sagsnummer, når man kontakter nogen telefonisk
IT-afdelingen (onsite)
Der skal altid oprettes en sag i servicedesk portal, så man har et sagsnummer, når den lokale IT-afdeling kontaktes:
Der er åbent for den lokale support 12-14
Max Manus/Omilon (Talegenkendelse)
Servicetelefon ###TELEFON###
Sørg eventuelt for at IT-Team har hentet deres Teamviewer først.
Herlev
###NAVN###, tlf.: ###TELEFON### ###EMAIL###
###NAVN###, tlf.: ###TELEFON###: ###EMAIL###
Rigshospitalet
Sekretariat: ###TELEFON###
Focalpoint
AX-lab: ###NAVN###, tlf: ###TELEFON### ###EMAIL###
BD Belgien tlf.: ###TELEFON### ###EMAIL###
IT-rum Skråt overfor reservelægekontoret er IT opbevaringsrum, her kan man finde det meste.
Systemer:
CPR komponent
Hvis billedet fryser, når man læser elektroniske rekvisitioner ind, er det formentligt fordi CPR komponenten er gået ned. Den kvitterer med navn og kontakt. Ring til Lisbeth på Herlev og spørg om de har samme problem. De opretter sag. Alternativ ring til CIMT drift og sig CPR komponenten er gået ned.
Patologisystem
Support hos CGI (se kontakt ovenfor)
Daglige arbejdsgange i patologisystemet
- ###NAVN### eller ###NAVN###
Skærens – indstøberens arbejdsplads
Hvis der kun er udfordringer på enkelt arbejdspladser er det formentligt det trådløse netværk.
Højreklik på ikonet for trådløst netværk nede ved uret og vælg reparer, så kommer computeren på netværket og skærens arbejdsplads fungerer.
Hvis man generelt ikke kan komme på, der kommer ”systemfejl” er det formentligt skærens arbejdsplads der er nede. Kontakt ###NAVN### på Herlev, alternativt CIMT driftvagt.
Både skærens arbejdsplads og patologibesvarelses billedet kommunikerer med patologisystemet via en ISS service og APP service, hvis der er problemer på skærens arbejdsplads og med at gemme i patologibesvarelsesbilledet, er det formentlig ISS service eller APP service, der skal genstartes. Dette gøres lettest ved at tage fat i ###NAVN### CGI, men den korrekte måde er, at melde det til driftsvagten og ###NAVN###
Søgninger spørg ###NAVN###.
Vedligeholdelse af klassifikationer ###NAVN###. Eventuelt kan ###NAVN### på Herlev kontaktes
Oprettelse af brugere
Dette gøres i CBAS, man skal have særlig adgang. ###NAVN### eller ###NAVN### tager sig af dette.
Folkeundersøgelsesmodul
Dette gøre i Patobank webmodul, man skal have særlig adgang. ###NAVN### tager sig af dette, hvis ###NAVN### ikke er der.
Er Cyres ikke tilgængeligt, kontakt ###NAVN###, Herlev.
Ellers kontakt CGI.
Svarserver
Hvis svarene bliver stående i SVGO, kan der være problemer med jobbet på svarserveren.
Kontakt Morten eller Martin fra CIMT. Er de heller ikke til stede - Bjarne CGI.
WebReq
Hvis der ikke er elektroniske rekvisitioner fra praksis tilgængelige er det en god ide, at kigge ind på http://service.webreq.dk/wcfStatus.aspx webreq’s service side, hvor man kan se om der er driftsproblemer. Er dette ikke tilfælde kontakt CGI . De kan fortælle om man skal have fat i CIMT.
Talegenkendelse
Daglig brug Lisa
Hvis Morten ikke er til stede og det er tekniske problemer hos en enkelt læge, ring til CGI (se under patologisystem) talegenkendelse er tæt bundet op med patologibesvarelsesbilledet. CGI vil vurdere om ###NAVN### skal på banen, se kontaktinfo længere oppe i teksten.
Hvis der er problemer med mail, at de ikke kommer ind eller systemet ikke er tilgængeligt, kontaktes ###NAVN###, ellers servicedesk i CIMT.
Password
Har man glemt password kontaktes servicedesk i CIMT
Focalpoint og Slide Wizard
Ved problemer med overførsel af data kontakt superbruger for vurdering af problemet. (Dorte Darlem Brandt (DD) eller Valdemar(VL))
Hvis det ikke er muligt at komme på SlideWizard fra arbejdsstationerne, prøv at genstarte den PC, som står i Focalpointrum. Logon og password står på skærmen. Ellers send mail til BD. Igen efter aftale med superbruger (DD, VL)
Intranet, internet og kvalitetshåndbog (ikke behov for akut support)
Redaktør & Dokumentstyring af instruktioner: ###NAVN###
Søgninger (ikke behov for akut support) spørg ###NAVN###
Udførelse af søgninger kræver kendskab til Patologi udtræks værktøj, CYRES, behandling af data i Excel (###NAVN### eller ###NAVN###)
Hardware – PC – skærme – skannere
Se i særskilt dokument Hardware her er printere m.m beskrevet
Focalpoint (DD,VL)