Nødprocedure, rekvirering af mad

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Akkrediteringsstandarder
Bilag
 


Målgrupper og anvendelsesområde

Alt personale der rekvirerer mad til patienterne.

Denne nødprocedure er gældende for begge hospitaler. I tilfælde af nedbrud i IT-systemerne eller IP-telefonerne, skal det være muligt fortsat at kunne sikre rekvirering af mad.

Tilbage til top


Definitioner

Ingen

Tilbage til top


Fremgangsmåde

 

Amager Hospital

Hvis Master Cater Systemet ikke fungerer/er nede, bestilles maden elektronisk via følgende link på Rigshospitalet Blegdamsvej hjemmeside;

Udfyld bestillingsformularer elektronisk her;

Nødbestilling af mad - Amager Hospital

Der tages telefonisk kontakt til Kostline: ###TELEFON###, hvor der informeres om den korrigerende handling som er igangsat.

 

 

Hvidovre Hospital

Hvis HH-Kost bestillingssystem ikke fungerer på grund af nedbrud, kontakter Køkkenet alle afsnit pr. telefon. Der udfyldes en bestillingssseddel med fast menu i samarbejde med afsnittet, da a la Carte-systemet er tilsidesat i disse situationer. Her angives mængde og kostform. Bestillingseddel vedhæftes containeren, så afsnittet kan se hvad der er bestilt. Ved diætbestillinger skal det kunne ses, til hvilken patient diverse diætformer er bestilt til med afd., stue nr. og navn på patienten i.f.t. patientsikkerheden, hvilket er plejens ansvar at give køkkenet denne info.

Bemærk, at ved nedbrud på HH-Kost kan der ikke leveres kost efter aftale. Afsnittet må vurdere om patienten skal på en fast diættype, fastmenu eller tilbydes varer fra koloniallageret.

Måltiderne afsendes på de aftalte spisetidspunkter, som afsnittene fast har.

Afdelingernes opgave er at klargøre til modtagelse af mad på de ovennævnte tidspunkter.

 

Genoptagelse af normaldriften

For genoptagelse af normaldrift, afvent besked på Intranettet under IT-driftsstatus.

 

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Beredskabsudvalget er ansvarlig for dokumentet i samarbejde med Serviceafdelingerne, herunder kostkontroller/Køkken på henholdsvis Amager og Hvidovre Hospitaler. Afdelingsledelser er ansvarlige for implementeringen.

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Ingen

 

Tilbage til top


Bilag

Amager Hospital:

Nødbestilling af mad - Amager Hospital