Elektive tilsyn på patienter indlagt i andre afdelinger på Hvidovre Hospital, udføres af BV2 (personlig telefon, se vagtskema), efter dagarbejde. Best/ord på Tilsyn ordineres inden kl. 12:00 og udføres samme dag.
Akutte tilsyn på patienter indlagt i andre afdelinger på Hvidovre Hospital udføres af MV2 (personsøger 2-5413). Bestilles telefonisk direkte hos MV2. Prioriteres af MV2 i samarbejde med det øvrige vagthold, i forhold til øvrige opgaver og tilsynets indhold.
Ved tilsynet skal der generelt foreligge journalført og konkret stillingtagen til:
Ved ordination af billeddiagnostik, endoskopi etc., skal det fremgå explicit:
- Hvem der bestiller undersøgelse
- Hvem der skal vurdere resultat/konsekvens af undersøgelse
- Om/hvornår patienten skal revurderes kirurgisk. Hvis der planlægges revurdering skal tidspunkt for denne videregives via vagtholdet. Der skal også tages stilling til om patienten skal overflyttes til Gastroenheden.
Hvis den kirurgiske problemstilling er den primære kliniske problemstilling, skal patienten som udgangspunkt overflyttes til videre udredning/behandling i Gastroenheden, (visiterende sygeplejerske i Gastroenheden - 2-5762). Gælder f.eks. patienter med mistanke om pseudoobstruktion sent i forløbet af en hoftefraktur, patienter med akut GI blødning etc - samtidig aftales det at patienten kan tilbageflyttes når kirurgisk problemstilling er afklaret. Der skal ved overflytning foreligge fremadrettet plan for behandling initieret i anden afdeling.
Akutte tilsyn - patienter indlagt på Glostrup og Amager Hospital:
Bestilles telefonisk ved læge til læge kontakt på MV niveau. Visiterende sygeplejerske informeres (2-5762) om patienten.
Patienten køres
- direkte til 324 - AMA
- modtages af modtagesygeplejersken som triagerer patienten
- tilses ved MV 1(evt MV 2)
Afhængig af den kirurgiske vurdering kan pt:
1: beholdes i kirurgisk regi på 324 - AMA. Der skrives journalnotat
2:Returneres til henvisende afdeling med tilsynsnotat
3:Udskrives til hjemmet (tilsynsnotat = epikrise + diagnosekode)
Tilsyn i skadestue udføres af MV1. Bestilles telefonisk direkte hos MV1 (2-5210). Prioriteres af MV1 i samarbejde med det øvrige vagthold i forhold til øvrige opgaver og tilsynets indhold.
Tilbage til top