Målgrupper og anvendelsesområde
Lægesekretærer i Gastroenheden
Tilbage til top
Fremgangsmåde
Kir.team:
-
Den som har inbasket tjekker dagligt de tilbagehenviste henvisninger
-
Sekretær udskriver den afviste henvisning og lægger til pågældende læge + den ligger i læges inbasket
-
+ en kopi i en bakke på 360, som
-
sekretær dagligt skal tjekke op på, om der er reageret på den afviste henvisning
-
Er der ikke reageret inden for 24 timer, skal sekretær forsøge kontakt til læge (telefon/face to face).
-
Lykkes det ikke, skal supervisor i kir.amb. kontaktes
-
Sekretær noterer på henvisningen, hvad man har gjort (dato og initialer)
-
Lykkes dette ikke, kontakter sekretær anden relevant person (overlæge/afd.led.), som kan handle på sagen/videregive til andet personale eller ###NAVN###.
Med.team:
Sengeafsnit:
-
Tjekker dagligt inbasket.
-
Afviste henvisninger lægges til stuegangsgående læge og
-
følger, at der handles på sagen.
Daghospitalerne:
-
Tjekker inbasket dagligt.
-
Udskriver afviste henvisninger
-
Lægger til dagens læge, som håndterer det dagligt
-
Samt sender en Påmind mig med ordlyden i afvisningen til henvisende læge med angivelse af, at det blot er til orientering.
Tilbage til top
Ansvar og organisering
Ledende lægesekretær er i samarbejde med afdelingsledelsen ansvarlig for implementering af instruksen
Tilbage til top
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil