Formålet med vejledningen er:
Medarbejdere ansat i Akutberedskabet. Det er leders ansvar at vejledningen efterleves.
ID-kort: ID-kort er det elektroniske identifikationskort der bæres synligt ved arbejde på Telegrafvej samt Akutberedskabets øvrige lokationer. Kortet er – med få undtagelser der beskrives nedenfor – personligt og kan ikke overdrages. ID-kortet er ikke at forveksle med gæstekortet, der udleveres af receptionen til gæster.
Tildeling af ID-kort er opdelt i følgende grupper, hvortil der knytter sig forskellige procedurer:
Nyansatte
Alle der ansættes, ulønnet eller lønnet, i en periode på min. 1 uge, kan tildeles et ID-kort. I denne kategori er f.eks. fastansatte månedslønnede, fastansatte timelønnede, tidsbegrænsede månedslønnede, tidsbegrænsede timelønnede, ulønnede forskere, ulønnede praktikanter, mm. For tildeling af ID-kort til denne gruppe se VIP ”Rekrutteringsproces i Den Præhospitale Virksomhed”.
Eksterne
Eksterne der kommer i virksomheden i mere end en måned kan tildeles et personligt ID-kort.
Intro-læger
Intro-læger får ikke udleveret ID-kort da de altid er tilknyttet en medarbejder i Akutberedskabet (følgevagter).
HU-læger
Ved HU-læger udarbejdes der en indstilling til ansættelse, ligesom ved nyansatte. Indstillingen afleveres til HR Løn. Se mere i VIP Rekruttering i Region Hovedstadens Akutberedskab. Det er ansvarlig leders opgave at sikre, at ID-kortet afleveres efter end forløb.
Låne ID-kort
Medarbejdere der har et ID-kort og har glemt det, kan låne et ID-kort i én dag. Der er lånekort til administrativt personale og lånekort til personale i vagtcentralen som afspejler forskellige adgangsrettigheder.
Låne ID-kort der ikke kan redegøres for, skal lukkes.
Der kan ikke tildeles et ID-kort
Eksterne der kommer i virksomheden i mindre end 1 måned kan ikke tildeles et ID-kort, og vil skulle følge receptionens bemandingstider i forhold til tilgang på Telegrafvej. Receptionen vil af den ansvarlige leder blive informeret om vedkommendes gøremål i virksomheden, og leder skal tage i mod den eksterne på den første dag. Der fremstilles ikke unavngivne ID-kort til gæster og andre midlertidige personer.
Gæstekort
Gæster får ikke et ID-kort, men derimod et gæstekort fra receptionen.
Bortkommet kort
Hvis medarbejderen mister sit kort skal dette straks meddeles til nærmeste leder.
Det er ansvarlig vært/leder/mødeleder der har ansvar for, at følge denne instruks. Medarbejdere i Akutberedskabet skal være bekendt med reglerne for ID-kort samt med det samme meddele, såfremt de har mistet deres ID-kort.
Ingen
Ingen