Tildeling af ID-kort i Den Præhospitale Virksomhed

Formål
Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

Formål

Formålet med vejledningen er:

Tilbage til top


Målgrupper og anvendelsesområde

Medarbejdere ansat i Akutberedskabet. Det er leders ansvar at vejledningen efterleves.

Tilbage til top


Definitioner

ID-kort: ID-kort er det elektroniske identifikationskort der bæres synligt ved arbejde på Telegrafvej samt Akutberedskabets øvrige lokationer. Kortet er – med få undtagelser der beskrives nedenfor – personligt og kan ikke overdrages. ID-kortet er ikke at forveksle med gæstekortet, der udleveres af receptionen til gæster.

Tilbage til top


Fremgangsmåde

Tildeling af ID-kort er opdelt i følgende grupper, hvortil der knytter sig forskellige procedurer:

Nyansatte

Alle der ansættes, ulønnet eller lønnet, i en periode på min. 1 uge, kan tildeles et ID-kort. I denne kategori er f.eks. fastansatte månedslønnede, fastansatte timelønnede, tidsbegrænsede månedslønnede, tidsbegrænsede timelønnede, ulønnede forskere, ulønnede praktikanter, mm. For tildeling af ID-kort til denne gruppe se VIP ”Rekrutteringsproces i Den Præhospitale Virksomhed”.

Eksterne

Eksterne der kommer i virksomheden i mere end en måned kan tildeles et personligt ID-kort.

Intro-læger

Intro-læger får ikke udleveret ID-kort da de altid er tilknyttet en medarbejder i Akutberedskabet (følgevagter).

HU-læger

Ved HU-læger udarbejdes der en indstilling til ansættelse, ligesom ved nyansatte. Indstillingen afleveres til HR Løn. Se mere i VIP Rekruttering i Region Hovedstadens Akutberedskab. Det er ansvarlig leders opgave at sikre, at ID-kortet afleveres efter end forløb.

Låne ID-kort

Medarbejdere der har et ID-kort og har glemt det, kan låne et ID-kort i én dag. Der er lånekort til administrativt personale og lånekort til personale i vagtcentralen som afspejler forskellige adgangsrettigheder.

Låne ID-kort der ikke kan redegøres for, skal lukkes.

Der kan ikke tildeles et ID-kort

Eksterne der kommer i virksomheden i mindre end 1 måned kan ikke tildeles et ID-kort, og vil skulle følge receptionens bemandingstider i forhold til tilgang på Telegrafvej. Receptionen vil af den ansvarlige leder blive informeret om vedkommendes gøremål i virksomheden, og leder skal tage i mod den eksterne på den første dag. Der fremstilles ikke unavngivne ID-kort til gæster og andre midlertidige personer.

Gæstekort

Gæster får ikke et ID-kort, men derimod et gæstekort fra receptionen.

Bortkommet kort

Hvis medarbejderen mister sit kort skal dette straks meddeles til nærmeste leder.

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Det er ansvarlig vært/leder/mødeleder der har ansvar for, at følge denne instruks. Medarbejdere i Akutberedskabet skal være bekendt med reglerne for ID-kort samt med det samme meddele, såfremt de har mistet deres ID-kort.

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Ingen

Tilbage til top


Bilag

Ingen

Tilbage til top