Standby for øvrige myndigheder

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Akkrediteringsstandarder
Bilag
 


 

Formål

Instruksen har til formål, at sikre det rette antal ressourcer afsendes til standby for øvrige myndigheder.

Målgrupper og anvendelsesområde

Dispatchere, sundhedsfaglige visitatorer, AMK læge og 112 vagtledere på 112 AMK-Vagtcentralen

Tilbage til top


Definitioner

Øvrige myndigheder: Politi og Redningsberedskaber

ISL SUND: Indsatsleder Sundhed.

ISL POLITI: Indsatsleder Politi.

ISL BRAND: Indsatsleder Brand.

Tilbage til top


Fremgangsmåde

Hvis øvrige myndigheder vurderer at der kan blive behov for præhospital assistance ved en indsats, kan de rekvirere de ønskede præhospitale enheder til Standby, på et aftalt opmarchsted. Akutberedskabet afsender som minimum en ambulance og en akutlægebil.

Hændelsen udfyldes med navn på rekvirent og tilhørende myndighed, samt aftalt opmarch adresse.

Reel adresse for indsats skrives i ”beskriv” feltet og skadestedssæt påføres hvis det er aftalt med rekvirent.

Det rekvirerede antal beredskaber afsendes med aftalte respons dog minimum en ambulance og en akutlægebil.

Der køres altid til opmarchsted medmindre rekvirenten ændrer dette inden de præhospitale enheders ankomst.

Hvis standby opgaven er af længere varighed, kan indsatsen fra AMK revurderes af ISL SUND  i samråd med ISL POLITI og/eller ISL BRAND alt efter opgavens karakter.

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Enhedscheferne på 112 AMK-Vagtcentralen har ansvaret for implementering af instruksen.

Dispatchere, sundhedsfaglige visitatorer, AMK læge og 112 vagtledere har ansvar for at følge instruksen.

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Ingen.

Tilbage til top


Akkrediteringsstandarder

 

Tilbage til top


Bilag

 

Tilbage til top