Siddende transport af patienter via Københavns lufthavn

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 


Målgrupper og anvendelsesområde

Dispatchere og vagtledere på vagtcentralen.

Sikre kendskab til arbejdsgange i forbindelse med transport af patienter til/fra Bornholm via Københavns lufthavn.

Tilbage til top


Definitioner

103: Lufthavnens assistancecenter

Tilbage til top


Fremgangsmåde

Alle planlagte afhentninger og afsætninger af patienter der befordres siddende, sker via callpoint i lufthavnens terminal 3. 

Bestilling af patientbefordring sker elektronisk fra patientrejser på Bornholms hospital, hvor patienternes assistancebehov angives.

Fly (WCHR) – Kan selv gå op og ned af trappen

Fly (WCHS) – Bæres op af trappen men kan selv komme ind på sædet

Fly (WCHC) – Bæres hele vejen op og løftes ind på sædet

Planlagt afhentning af patienter 

  1. Vagtcentralen orienterer assistancecenter i lufthavnen om opgaven med dato, tidspunkt, flyankomst, passagernavn, samt eventuelle assistancebehov.
  2. Det noteres på rapporten: " Ok 103 (+ navn på 103 medarbejder)".
  3. Sygetransporten afsendes, så de ankommer til callpoint i terminal 3 (se kort) senest ved flyankomst. Parkering som anvist på kort.
  4. Lufthavnens assistancemedarbejdere overleverer patienten til videre transport ved callpoint i terminal 3.
  5. Hvis chaufføren eller vagtcentralen melder ankomsten til assistancecenteret, vil assistancemedarbejderen møde chauffør og patienter på den anviste parkering.

Planlagt afsætning af patienter

  1. Vagtcentralen orienterer assistancecenter i lufthavnen om opgaven med dato, tidspunkt, flyafgang, passagernavn, samt eventuelle assistancebehov.
  2. Det noteres på rapporten: " Ok 103 (+ navn på 103 medarbejder)".
  3. Sygetransporten følger patienten til callpoint i terminal 3, og afventer til der er sket overdragelse til lufthavnens assistancemedarbejder.
  4. Lufthavnens assistancemedarbejder afhenter patienten ved callpoint i terminal 3 og følger patienten til flyet.

Ved alle afhentninger/afsætninger skal chaufføren ringe til lufthavnens assistancekontor med forventet ankomst.

Tilbage til top


Ansvar og organisering

Ledelsen på vagtcentralen har ansvar for udbredelse og opdatering af instruksen.

Vagtleder har ansvar for, at instruksen efterleves.

Tilbage til top


Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Ingen.

Tilbage til top


Bilag

Ingen

Tilbage til top