Målgrupper og anvendelsesområde
Patienthotellets personale og behandlingsafsnit.
Retningslinier for videregivelse af patientoplysninger mellem patienthotellets personale og behandlingsafsnit
Tilbage til top
Definitioner
Tilbage til top
Fremgangsmåde
- Hotelsygeplejerske til hotelsygeplejerske : Der rapporteres mundtligt i hvert vagtskifte. Skriftlig rapport føres i henhold til VIP: Dokumentation af sygeplejefaglige problemstillinger.
- Hotelsygeplejerske til funktionschef : Der rapporteres mundtligt og skriftligt når det er pligtigt og ved behov.
- Hotelsygeplejerske til hotelassistenter : Hver morgen skriftlig besked via in-house liste,om hvilke patienter der er i kemoterapi, samt transplanterede patienter. Mundtlig udveksling omkring arbejdsopgaver ved behov i løbet af dagen.
- Hotelsygeplejerske til køkkenpersonale : Daglig in-house liste med noter til køkken omkring diæter og patienter med særlige behov samt mundtlig ved behov i løbet af dagen.
- Hotelsygeplejerske til aftenkøkkenhjælpere og weekend personale : Der udveksles information inden spisetid om patienter med særlige behov ifølge in-house listen. Efter spisetid konfereres om patienter der ikke er er fremmødt til måltidet.
- Hotelsygeplejerske til stamafsnit,ambulatorie og strålehal : Der udveksles information, når patienten anmoder derom,og når hotelsygeplejersken vurderer, det er nødvendigt, ved f.eks. forværring af patientens tilstand.
Tilbage til top
Ansvar og organisering
Tilbage til top
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
vip: Behandling og pleje af patient
vip: Sygeplejerapportark - oprettelse og dokumentation skriftlig
vip: Sygeplejedokumentation,føring og opbevaring af
vip: Ernæring -tilbud og omsorg for patienter
Tilbage til top
Akkrediteringsstandarder
Tilbage til top
Bilag
Tilbage til top