Formål:
At sikre at leveringen af medicin til afsnit overholder sikkerhedskrav iht. dansk lov og JCI - standarder.
Undtagelser
Infusionsvæsker, dialysevæsker og andre væsker er undtaget fra denne instruks.
RH Instruksen er udarbejdet med baggrund i :
RegionH vejledning: Rekvirering og opbevaring af lægemidler samt overvågning af morfika
Medicinen emballeres af RegionH Apoteket i forseglede transportkasser mærket med afsnitsnavn, og leveres i bure i køkkengården.
Følgende medarbejderkategorier har kompetence til at modtage medicinen:
Fastansat personale som fx læger, farmaceuter, farmakonomer, sygeplejersker, SoSu assistenter, sygehjælpere, sekretærer og fysioterapeuter.
Det er afsnitsledelsens ansvar, at medicinen bliver sat på plads i tilknytning til modtagelsen.
Servicecentrets portør henvender sig til afsnittets ”Sygeplejekontor”/ ”informationskontor” for aflevering af medicinen.
Ved afleveringen af medicin er modtageren på afsnittet ansvarlig for at :
Servicecentrets portør medbringer ”Kvitteringsskema” ved levering af medicin, som udfyldes iht. til instruks på skemaet.
Kvitteringsskemaer opbevares af Logistikteamet under Forsyning & Logistik i to måneder efter udfyldelse.
*************************************************************************************************************************************************************************
Kvitteringsskema:
Rigshospitalet Dato:__________ Runde nr.:__________
Kvittering for modtagelse af medicin i afsnit iht. følgende punkter:
###TABEL_1###
Portørens instruks for udfyldelse af kvitteringsskema:
Servicecentrets ledelse er ansvarling for at instruksen følges i forhold til medicinmodtagelse på RH Blegdamsvej og levering til afsnittene.
Klinik- og afsnitsledelserne er ansvarlige for, at medicinen modtages korrekt i afsnittene.