Stuetjek - klargøring af patientstue samt sikkerhedstjek af patientstuens akut-udstyr

Målgrupper og anvendelsesområde
Definitioner
Fremgangsmåde
Ansvar og organisering
Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil
Bilag
 

 

Målgrupper og anvendelsesområde

Målgruppe: Plejepersonale på 2153/4.

Formål:

  • At fremme en ensartet og korrekt klargøring af patientstuen
  • At bidrage til at akut-apparatur bliver tjekket og fungerer
  • At patientsikkerheden øges i akutte situationer

Tilbage til top

Definitioner

”Stuetjek” indebærer klargøring af patientstue samt sikkerhedstjek af stuens akut-udstyr.

Tilbage til top

Fremgangsmåde

Ved klargøring af en patientstue skal alt brugt udstyr fra tidligere patienter fjernes. Det indebærer fx gamle iltbriller, urinkolber, linned og skrald. Derud over skal panelet med akut-udstyr af-sprittes dagligt, da dette ikke varetages af rengøringen. Stuens akut-udstyr skal tjekkes daglig, for at sikre funktionen ved en evt. akut situation.


Følgende udstyr skal tjekkes på patientstuerne: 

###TABEL_1###


Dokumentation

Kolonnen med stuenumre på patienttavlen farves rød fra morgenstunden. Når stuen er tjekket, skiftes stuen til farven grøn.

Tilbage til top

Ansvar og organisering

Teamledelsen, Hjerte- og Lungetransplantation, sengeafsnit 2153/4.

Tilbage til top

Referencer, lovgivning og faglig evidens samt links hertil

Bilag