Formål:
Målgrupper og anvendelsesområde:
Plejepersonale på Respirationscenter Øst der udleverer og registrer medicoteknisk apparatur og/eller andet respiratorisk behandlingsudstyr.
Definitioner
Medicoteknisk appartur: Omfatter apparatur, der understøtter respirationen i form af noninvasive og invasive respiratorer. Samt maskiner til anden respiratorisk behandling, så som auto-CPAP, dag-CPAP, fugter, hostemaskiner, sug og inhalatorer. Derudover måleudstyr som oximetrimoduler og apnøalarmer.
Respiratorisk behandlingartikler: Omfatter alle de dele, der benyttes til ovenstående apparatur for at sikre den ordinerede behandling.
Plejepersonalet noterer det udleverede medicotekniske apparatur og andet respiratorisk behandlingsudstyr på en eller flere af følgende bestillingslister:
Udfyldelse af bestillingslisterne:
Der påsættes STOR label, da adressen anvendes til at bestille apparaturet/udstyret.
Dato/navn: Dagens dato/navn på personale der udfylder listen
Ny patient: Krydses af hvis patienten ikke tidligere har fået udleveret udstyr fra RCØ.
Gammel patient: Krydses af hvis patienten tidligere har fået udleveret udstyr fra RCØ.
PSP Mangler: Feltet krydses af såfremt patienten mangler PSP-nr. Denne funktion varetages af ambulatoriet.
PSP bestilt: Feltet krydses af, når der er bestilt PSP-nr hos RHO. Denne funktion varetages af ambulatoriet.
Maskiner: Modellen (fx Bipap Avaps, serie 50)
RH-nummer: Maskinens påsatte hvide label (fx 1001045)
Serienummer: Maskinens SN-nummer (fx C10118970 EFC4)
Købt: Krydses af når maskinen er købt – denne funktion varetages af ambulatoriet
Medusa: Krydses af når maskinen er registreret i databasen Medusa – denne funktion varetages af
Ambulatoriet.
Antal: Det antal varer der er udleveret fra afsnittet
Købt: Krydses af når udstyret er købt – denne funktion varetages af ambulatoriet
Når bestillingslisten er udfyldt, lægges den i mappen ”Registrering af udleveret/afleveret medicoteknisk apparatur og andet respiratorisk behandlingsudstyr” under fanebladet ”Udfyldte lister” (Faneblad 2) eller i skuffen på sygeplejekontoret i ambulatoriet.
Hvis der er flere bestillingslister til samme patient clipses disse sammen.
Ambulatoriet varetager indkøb i Reflex og registrering i Medusa.
Efter udstyret er indkøbt og registreret kasseres bestillingslisten. Den skal IKKE i patientjournalen.
Plejepersonalet der har udfyldt bestillingslisten har ansvar for, at denne er i overensstemmelse med det udleverede udstyr, og at bestillingslisten videregives i henhold til ovenstående.
Plejepersonalet i ambulatoriet har ansvar for at indkøbe og registrere, det udleverede udstyr og at bestillingslisten efterfølgende kasseres.
Afsnitsledelsen på Respirationscenter Øst har ansvar for oprettelse, opfølgning og godkendelse samt implementering af gældende vejledning.
Tilbage til top
Bestillingsliste - Auto-CPAP.pdf
Bestillingsliste - Clario- og Variosug.pdf
Bestillingsliste - dag-CPAP.pdf
Bestillingsliste - diverse respirationsudstyr.pdf
Bestillingsliste - Ekstra udleveret udstyr.pdf
Bestillingsliste - hostemaskine E70.pdf
Bestillingsliste - inhalationsudstyr.doc
Bestillingsliste - MPV (002).pdf
Bestillingsliste - Trilogy.pdf