Afgrænsning Ambulant behandling
Praksis PCN

Annulleringsårsag (Status = Aflyst):

Aflyst af ambulatoriet Aflyst af andet afsnit Aflyst af patient Aflyst af patient mere end 24 t. før Aflyst af patient mindre end eller lig med 24 t. før Aflyst pga. akut patient Aflyst via Min Sundhedsplatform Anden fejl Booket fra venteliste COVID-19 – Aflyst/Ombooket af hospital COVID-19 – Aflyst/Ombooket af patient Ombooket fra fysisk fremmøde til virtuelt møde Død Flyttet Forløb afsluttet Født Gået uden at blive set Indlagt Ombooket, fremskyndet Ombooket, i andet bookingsystem Ombooket, til virtuel aftale – ambulatoriet Ombooket, til virtuel aftale - patient Ombooket, udskudt Patienten er mødt for sent Personalestrejke – Aflyst/Ombooket af hospital Telefonisk kontakt ej opnået Tolk mangler Udeblevet Øvrige

Udeblivelser kan registreres i ”Tidsplanen”. Behandlingskontakten registreres automatisk som en udeblivelse efter 72 timer.

Hvis der er registreret en patientforløbsperiode på pt., skal der registreres ventemarkører.

Der registreres forløbsmarkører:

”Ikke ventende, patientens ønske, start”

”ikke ventende, patientens ønske, slut”

 ”Ikke ventende, klinisk begrundelse, start”

Ikke ventende, klinisk begrundelse, slut”

 Eksempel på registrering af ventemarkører:

Patient ringer den 1. maj og melder afbud til en tid den 10. maj. Afdelingen finder første ledige nye tid den 20. maj. Der registreres ”Ikke ventende patientens ønske start” den 10. maj - dagen for den aftalte tid og ”Ikke ventende patientens ønske slut” den 19. maj - dagen før den "nye" aftalte tid (klokkeslæt er underordnet). 

Hvis pt. melder afbud/udebliver flere gange, registreres markørerne Ikke ventende start/slut, som en lang periode.

Skriv i kommentarfelt under mål - klik på patientforløbsperioden og herefter detaljer.

Udeblivelse/aflyst besøg

Hvis patienten ringer efter planlagt tid/ikke møder op:

Dette registreres som en udeblivelse.

Hvis ambulatoriet aflyser – uanset tidspunkt:

Dette registreres som ”aflyst af ambulatoriet”.

Hvis patienten ringer afbud under 24 timer før planlagt tid:

Der registreres annulleringsårsag ”aflyst af patient mindre end eller lig med 24 t. før”.

 Hvis patienten ringer afbud over 24 timer før planlagt tid:

Der registreres annulleringsårsag ”Aflyst af patient”.
Registreringshistorik Overblik over pt.s fremmøde og evt. aflysninger og udeblivelser kan ses i aftaleoversigten under fanebladet tidligere.